حجت الاسلام حسین حیدری در خطبه های نماز جمعه این هفته سیرجان افزود: حاکمان آمریکا علاوه بر مخالفت با ماهیت نظام اسلامی از ما می خواهند از افزایش اقتدار و قدرت دفاعی خود دست برداریم و با رژیم اشغالگر قدس مخالفت و مبارزه نداشته باشیم.
وی ادامه داد: آنها می خواهند ما از نهضت های آزادی بخش یمن و بحرین حمایت نکنیم و از اندیشه اسلامی خوددست برداریم.
حجت الاسلام حیدری اظهار کرد: اگر همه خواسته های مستکبران هم اجرایی شود که در مکتب ما این امر محال است باز هم آمریکا مخالف آزادی ملت ما است و دین اسلام چنین اجازه ای را به ما نمی دهد.
وی تاکید کرد: ملت ما پیرو سید الشهداء حضرت حسین بن علی (ع) است که گفت 'هیهات من الذله' و ما هرگز زیر بار ظلم و ستم نخواهیم رفت.
وی با اشاره به شکست های آمریکا و آل سعود در منطقه، نابودی داعش را در عراق تبریک گفت و افزود: داعش در سوریه هم در حال احتضار است و آمریکا می خواهد با تنفس مصنوعی او را برگردند تا بتواند از این گروه استفاده ابزاری کند اما بداند که دیگر دیر شده و داعش با حمایت و پشتیبانی ملت ها در منطقه نابود شده است.
خطیب موقت جمعه سیرجان به هشتم تیر و روز مبارزه با سلاح شیمیایی اشاره کرد و گفت: صدام، سردشت را بمباران شیمیایی کرد و هزاران نفر از جمله سه هزار نفر از کردهای ساکن این شهر را کشت و سازمان مدافع حقوق بشر و همین آمریکا هیچ اعتراضی نکرد اما امروزه به بهانه دروغین احتمال استفاده سوریه از سلاح شیمیای قصد حمله به این کشور را دارد.
حجت الاسلام حیدری هفته قوه قضائیه و سالروز شهادت آیت الله بهشتی را یادآور شد و پنج خصوصیت استعداد، آگاهی، عدالت، رافت و هوشیاری را لازمه کار قضات عنوان کرد و افزود: قوه قضائیه شاکله نظام اسلامی در تامین عدالت و امنیت است.
امام جمعه موقت سیرجان به مناسبت شهادت آیت الله صدوقی سومین شهید محراب در تیرماه 1361 اشاره کرد و گفت: منافقین و گروههای تروریستی با پشتیبانی آمریکا همیشه علیه ملت ما اقدام کردند و حمله نظامی به هواپیمای مسافر بری ما در 12 تیر ماه سال 1367 مصداق عملی تروریست توسط حاکمان آمریکایی است.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد آتش به اختیار نیز گفت: ایشان آتش به اختیار را کار فرهنگی خودجوش و تمیز تشریح فرمودند و ما امروز نباید بهانه به دست بدخواهان نظام بدهیم.
خطیب موقت جمعه سیرجان همچنین به راههای نفوذ شیطان اشاره کرد و افزود: با رسیدن به تقوا و ماندن در فیوضات ماه رمضان از این دشمن قسم خورده انسان به دور می مانیم و آنچه می تواند این تقوا و دوری از شیطان را استمرار بخشد به یاد خدا و به یاد مرگ بودن است.
خبرنگار: محمد ایران نژاد ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7435/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.