به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، در گزارش اعلام شده از سوی وزارت کشور، شورای گفت و گوی استان های البرز، کرمان، اصفهان، خراسان شمالی و تهران از نظر برگزاری جلسات، مصوبات در چارچوب شرح وظایف شورا و مصوبات اقدام شده، از میان 31 استان کشور، عملکرد مطلوب تری داشته است.
بر اساس این گزارش، در سال گذشته 9 جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در استان کرمان برگزار شده که در مجموع 80 مصوبه داشته که 70 درصد مصوبات این جلسات بر اساس شرح وظایف شورا بوده است.
همچنین نسبت به 33 مصوبه اقدام شده و 47 مصوبه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان در دست اقدام است.
طبق تبصره ماده 13 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار مصوب بهمن ماه 1390، استاندار در هر یک از استان ‌ها موظف است با همکاری رؤسای اتاق‌ ها در استان، شورای گفت‌ و گوی دولت و بخش خصوصی را با ترکیبی متناسب با این شورا و به ریاست خود تشکیل دهد و فرآیند دریافت و بررسی درخواست تشکل‌ ها و فعالان اقتصادی و اتخاذ تصمیم برای بهبود محیط کسب و کار در استان را سازماندهی کند.
از جمله وظایف شوراهای استانی، تنظیم پیشنهادهای مربوط به اصلاح، حذف یا وضع مقررات، اعم از آیین نامه، بخشنامه، دستورالعمل، شیوه نامه یا رویه اجرایی به منظور بهبود محیط کسب و کار استان و ارسال آن به دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی به همراه مستندات و گزارش توجیهی توسط دبیرخانه شورای استان است.
همچنین پایش اجرای کامل و صحیح قوانین و مقررات و تنظیم گزارش های کارشناسی در این باره و نیز انجام بررسی های کارشناسی لازم در زمینه اصلاح و تکمیل طرح ها و لوایح قانونی با هدف بهبود محیط کسب و کار در استان و ارسال نتایج و پیشنهادها به دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، دیگر وظیفه این شوراست.
طرح و بررسی خواسته ها، پیشنهادها و تذکرات متقابل مسئولان دستگاهای اجرایی و نمایندگان تشکلهای بخش تعاونی و خصوصی استان و تنظیم پیشنهاد به منظور ارتقاء فرهنگ اقتصادی، اخلاق کسب و کار و مهارتهای شغلی و کارآفرینی در استان و ارائه آن به دستگاه های اجرایی استان نیز از دیگر وظایف شورای استانی است.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.