هادی فرشید روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شعب جمعیت هلال احمر کرمان با همکاری مربیان و تسهیلگران خادم و با بهره گیری از ظرفیت و فضای معنوی ماه مبارک رمضان در راستای افزایش آمادگی و آگاهی خانواده ها برای مواجهه با مخاطرات، اقدام به برگزاری آموزش های طرح خادم در تکایا و مساجد این استان کردند.
وی تصریح کرد: اطلاع از نقشه اضطرار، داشتن برنامه رسیدگی به افراد کم توان، حضور یک فرد آموزش دیده در خانواده و مشخص کردن نقاط خطر ساختمان ها از مهمترین شاخص های اجرای طرح خادم است.
معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: طرح ملی خادم یک تلاش دسته جمعی برای آموزش خانواده های ایرانی و افزایش تاب آوری آنان در برابر مخاطرات است.
وی افزود: تسهیلگران طرح خادم ارتباط بین جمعیت هلال احمر و مردم را تسهیل می کنند زیرا پیام این جمعیت را به منازل برده و میزان آمادگی مردم را پس از پرسیدن 15 سئوال مرتبط در این بخش می سنجند.
فرشید با بیان اینکه بیشتر تسهیلگران جمعیت هلال احمر را داوطلبان این نهاد تشکیل می دهند و طرح خادم بدون پرداخت هزینه در حال اجرا است اظهار کرد: علاوه بر سنجش آمادگی مردم، آموزش های کوتاه مدت با توجه به مخاطرات هر شهر در طرح خادم به مردم ارائه می شود.
وی گفت: برای انجام آموزش های طرح خادم در سال موظف به 12 مرحله مراجعه به درب منازل هستیم.
وی افزود: طرح خادم (خانواده آماده در مخاطرات) با طرح 15 سئوال در کل کشور راه اندازی شده و جمعیت هلال احمر متولی اجرای طرح است.
این طرح به صورت بین المللی با روش های مختلف در حال اجرا است و با اجرای این طرح میزان آمادگی مردم را در مقابل مخاطرات سنجیده می شود.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7420/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.