به گزارش ایرنا، دادخدا سالاری روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت روز قوه قضائیه افزود: 39 هزار و 403 پرونده طی سال گذشته به دادسرای مرکز استان کرمان وارد و 40 هزارو 39 پرونده مورد رسیدگی واقع شده است.
وی به تشکیل کارگروه های بدیع و نو در استان کرمان اشاره و بیان کرد: 10 کارگروه در دادسرای مرکز این استان در راستای احقاق حقوق شهروندی در جامعه تشکیل شده است.
وی بیان کرد: کارگروه های پیشگیری از حوادث حین کار، پیشگیری از سوانح اجتماعی، پایش فضای مجازی، مبارزه با تولید و قاچاق مشروبات، پیشگیری از جرایم خاص و خشن، کارگروه پیشگیری از بزه سرقت، کارگروه ارتقای امنیت غذایی و بهداشتی، حفظ و صیانت از حقوق بیت المال، مبارزه با مواد مخدر و کارگروه مبارزه با جعل و کلاهبرداری در دادسرای استان کرمان تشکیل شده است.
دادستان کرمان با اشاره به اینکه سالانه حدود 53 نفر در حوادث حین کار جان خود را از دست می دادند گفت: قضات و کارشناسان حاضر در این کارگروه از 631 کارگاه بازدید کرده اند که تمام کارگاه ها نقص ایمنی داشته اند.
وی با اشاره به اینکه 328 کارگاه پرخطر در این بازدیدها شناسایی شد بیان کرد: 204 کارگاه خطرساز در محل تعطیل و در 33 کارگاه نیز نصب بنر انجام شده است که بر اساس اقدامات انجام شده، تعداد کشته های این حوادث 36 نفر کاهش داشته است.
وی اظهار کرد: کارگروه پیشگیری از سوانح اجتماعی نیز در سال گذشته 306 مورد بازدید داشته که 32 مورد از آسانسورهای فاقد استانداردهای لازم پلمب شده و یک هزار و 414 مورد تذکر نیز به واحدهای مختلف داده شده است.
وی ادامه داد: در راستای بازدیدهای کارگروه پیشگیری از سوانح اجتماعی پنج جایگاه های غیر ایمن CNG نیز در استان کرمان تعطیل شده است.
سالاری به کارگروه رصد فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: با اقدامات انجام شده در کارگروه رضد فضای مجازی نیز 300 مورد فراخوان های امنیتی استخراج شد، 309 مورد اخبار ضد امنیتی رصد و 350 سایت مخالف نظام نیز شناسایی شده است.
وی افزود: 477 مورد تذکر در سال گذشته از سوی اعضای کارگروه فضای مجازی صادر شده است.
وی ادامه داد: در راستای بازرسی از واحدهای صنفی عرضه مواد غذایی 122 واحد مورد بازدید قرار گرفت که این آمار نسبت به سال قبل 77 درصد افزایش داشته است.
وی گفت: دادسرای کرمان در مبارزه با زمین خواری به سمت سرباندها رفته است که نمونه آن در شهرک گلها قابل مشاهده است.
سالاری در پاسخ به سئوالی درباره برخورد با اتباع بیگانه نیز ادامه داد: سیاست های این حوزه در سطح کشوری و در کلیت نظام تدوین و در سطح استانی اجرایی می شود.
وی گفت: در استان کرمان در حدود قوانین موجود در راستای پیشگیری از وقوع جرایم مرتبط با اتباع بیگانه اقدامات لازم انجام می شود.
وی افزود: با برخوردهای انجام شده با باندهای زمین خواری، فرایند رشد مهار گسیخته در این زمینه از بین رفته است.
دادستان کرمان تاکید کرد: دستگاه قضایی، سیاسی نیست و در راستای احقاق مطالبات مردم بدون هیچ اغماضی اقدام می کند.
سالاری درباره موضوع انتقال آب به کرمان نیز گفت: در این حوزه بر مبنای دغدغه های محیط زیستی و در چارچوب قوانین و مقررات اقدامات لازم را انجام می دهیم.
وی امنیت مردم را مهمترین موضوع مد نظر دستگاه قضایی دانست و گفت: خط قرمزی با مردم نداریم و همواره در راستای احقاق حقوق عامه تلاش می کنیم.
دادستان عمومی و انقلاب کرمان در بخش دیگری از سخنان خود از اصحاب رسانه به عنوان مدافعان جامعه یاد کرد و گفت: رسانه ها مطالبات مردم را به دستگاه قضایی منعکس کرده و از این راه، زمینه خدمت رسانی بهتر به جامعه را فراهم می کنند.
وی بیان کرد: رسانه ها مبتنی بر نقش خود، عملکرد دستگاه قضایی را بررسی کرده و درباره آن حکم صادر می کنند.
سالاری خاطرنشان کرد: در مجموع مطبوعات استان کرمان نجیب هستند و در راستای اهداف مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی حرکت می کنند.
وی از تلاش های رسانه های استان کرمان تقدیر کرد و گفت: دغدغه رسانه ها دغدغه مردم است و مدعی العموم نیز در همین راستا حرکت می کند و بیانگر یکی بودن راه رسانه ها و دستگاه قضایی است.
از یکم تا هفتم تیرماه به عنوان هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.