به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی روز دوشنبه در خطبه های نماز عید فطر شهر ریگان ضمن تبریک این عید سعید افزود: بزرگترین منکر هزاره سوم و نوع جدید بردگی در دنیای مدرن روی آوردن به مصرف انواع مواد مخدر است.
وی اظهار کرد: اعتیاد به مواد مخدر موجب فروپاشی، طلاق و از هم گسیختگی خانواده ها می شود.
حجت الاسلام رنجبر ماهانی همچنین بر کمک به محرمان جامعه تاکید کرد و افزود: کمک به محرومان و فقرا را باید در اولویت کارهای خود قرار دهیم.
امام جمعه ریگان تصریح کرد: بسیاری از خانوادهایی که وضعیت مالی خوبی دارند هزینه های هنگفتی برای برگزاری مراسم ازدواج می کنند که کار درستی نیست.
وی بیان کرد: خانوادها باید نسبت به برگزاری ازدواج های آسان جوانان خود اهتمام جدی داشته باشند و از چشم و هم چشمی ها در این زمینه جلوگیری کنند.
وی افزود: زوجین نیز می توانند در انتخاب و سایر مراحل زندگی خود از افراد آگاه مشاوره بگیرید که در آینده دچار مشکلات نشوند و از ازدواج های تحمیلی نیز جلوگیری کنند.
خطیب نماز عید فطر شهر ریگان در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش دمای ریگان طی چند روز اخیر اشاره کرد و افزود: دمای این شهرستان طی چند روز اخیر به بالای 54 درجه رسید که این امر مصرف برق را در ریگان 2 برابر کرده است.
وی بیان کرد: استغاده از انشعاب های غیرمجاز برق در ریگان توسط برخی افراد موجب افت ولتاز برق و بروز مشکلاتی برای وسایل برقی سایر منازل موجود در این شهرستان می شود.
امام جمعه ریگان بیان کرد: همچنین خانواده هایی در این شهرستان وجود دارند که با توجه به گرمای بیش از حد هوا سیستم سرمایشی ندارند که باید به منظور کمک به این خانواده ها تلاش کرد.
نخستین روز از ماه شوال، عید فطر نامیده می شود این روز در پایان ماه رمضان و پس از 30 روز روزه داری و عبادت جشن گرفته می شود.
عید فطر از مهم ترین جشن ها و اعیاد مسلمانان جهان است.
خبرنگار: موسی ملائیان ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7442/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.