حجت الاسلام مهدی عربپور شبانگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه های نماز عید سعید فطر از ساعت چهار صبح به منظور قرائت یک جز قرآن کریم، سخنرانی، دعای ندبه، قرائت خطبه قبل از نماز عید فطر و اقامه نماز جماعت صبح در محل مصلای امام علی (ع) آغاز و سپس ساعت هفت صبح نماز عید فطر اقامه می شود.
همچنین با بررسی طرح های ترافیکی در روز عید سعید فطر مقرر شد 100 دستگاه اتوبوس خدمات دهی لازم برای حضور مردم کرمان در نماز عید فطر را از ساعت پنج بامداد به صورت رایگان به عهده گرفته و با استقرار در بلوار شهید عباسپور حد فاصل میدان عاشورا تا تقاطع شهید مفتح و خیابان جانباز نسبت به جابجایی نمازگزاران بعد از نماز عید، اقدام کنند.
نمازگزارانی که با موتورسیکلت قصد شرکت در آیین نماز عید فطر را دارند، موتورسیکلت خود را در میدان شورا و سه راهی جانباز پارک کنند.
حجت الاسلام عرب پور از مردم کرمان خواست راس ساعت هفت صبح در مصلی امام علی (ع) برای اقامه نماز عید فطر حضور داشته باشند.
وی ادامه داد: افرادی از سوی ستاد اقامه نماز به منظور جمع آوری فطریه مردم در مصلی حضور دارند و مردم می توانند فطریه خود را از این طریق این افراد پرداخت کنند.
وی با بیان اینکه ماموران امنیتی و شورای تامین استان کرمان به طور هوشمندانه فضا را رصد می کنند عنوان کرد: در راستای برگزاری هر چه بهتر نماز عید فطر در شهر کرمان از مردم می خواهم که با ماموران امنیتی و راهنمایی و رانندگی همکاری لازم را داشته باشند.
حجت الاسلام عرب پور گفت: به دلیل ازدحاد جمعیت، نمازگزاران سجاده و مهر به همراه داشته باشند.
نخستین روز از ماه شوال، عید فطر نامیده می شود این روز در پایان ماه رمضان و پس از 30 روز روزه داری و عبادت جشن گرفته می شود.
عید فطر از مهم ترین جشن ها و اعیاد مسلمانان جهان است.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.