به گزارش ایرنا محمدرضا وحیدی روز شنبه در کمیته برنامه ریزی شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه اولویت توزیع اعتبارات با پروژه های بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی است افزود: این اعتبار در تمام شاخص ها برای شهرستان های این استان در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: سال گذشته اعتبارات تخصیص یافته از محل تملک دارایی و سرمایه ای به استان کرمان 2 هزار و 190 میلیارد ریال بود که این رقم در سال جاری افزایش یافته است.
وی ادامه داد: نمی توان از محل اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای حقوق و مزایای کارکنان دستگاه های دولتی را پرداخت کرد و خرید هرگونه خودروی خارجی از این محل منابع مالی برای دستگاه های دولتی ممنوع است.
وحیدی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح های هادی در روستایی پنج تا هشت درصد بودجه اختصاص یافته است ادامه داد: برای پروژه های حوزه های علمیه سال گذشته سه درصد از اعتبارات استان تخصیص یافت که امسال این اعتبار در شهرستان رفسنجان 4.5 میلیارد ریال است.
وی بیان کرد: 10 درصد اعتبارات به حوزه آب آشامیدنی شهری و روستایی و یک درصد بودجه هم به طرح های اقتصاد مقاومتی بسیج اختصاص یافته است.
این مقام مسئول با بیان اینکه امسال امتیاز استفاده از کمک های فنی و اعتباری به بخش های خصوصی و سرمایه گذاران که راغب به توسعه شهر یا روستا هستند اعطا می شود گفت: تخصیص این اعتبارات از حالت نقدی به انواع اوراق اسناد اسلامی خزانه تبدیل می شود.
وی در زمینه اعتبارات پژوهشی نیز افزود: سال گذشته متأسفانه در استان کرمان این اعتبار جذب نشد و باید کار و طرح به صورت پژوهشی انجام شود تا بتوانیم از این محل اعتباری جذب کنیم.
سرپرست معاونت برنامه‌ ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی استان کرمان اظهار کرد: از محل منابع نفت و گاز نیز بر اساس جمعیت مناطق محروم سهم شهرستانها و دهستانها مشخص شده و بر اساس جمعیت سرشماری سال 95 لحاظ شد.
وی گفت: در رفسنجان مناطقی محروم که قانونگذار تعیین کرده در قالب سه هزار و 386 نفر است هستند که شامل این بند می شود.
وحیدی عنوان کرد: سهم شهرستان رفسنجان از اعتبارات متوازن نیز 4.6 درصد معادل 36 میلیارد و 500 میلیون ریال است.
رفسنجان با 311 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری کرمان واقع شده است.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7433/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.