به گزارش ایرنا، حمید ذکاء اسدی روز شنبه در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی نظارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان افزود: استان کرمان در محور قاچاق ماد مختلف از پرنده های زینتی تا مواد مخدر و حیوانات اهلی و غیر اهلی است و این امر بار سنگینی را بر دوش دستگاه های امنیتی، اطلاعاتی، انتظامی و بهداشتی قرار داده است.
وی با بیان اینکه درباره مبارزه با قاچاق کالا، ارز و سوخت در استان کرمان پیشرفت بسیار خوبی داشته ایم، گفت: هنوز تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله داریم.
وی تصریح کرد: امسال باید برنامه کلی ستاد استان تا 12 تیرماه آماده شود تا بر اساس آن در سال جاری در راستای برخورد با کالای قاچاق اقدام شده و بتوان پیشرفت برنامه ها را ارزیابی کرد.
معاون استاندار کرمان در ادامه سخنان خود تاکید کرد: نشستی با مدیران جهاد کشاورزی جنوب و استان و نیز مدیران دامپزشکی شمال و جنوب استان کرمان برگزار شود تا برنامه ریزی های لازم برای هویت گذاری دام ها انجام شود.
وی بر برخورد جدی با دام های قاچاق تاکید کرد و ادامه داد: اتاق اصناف باید درباره اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و اقدامات قانونی لازم برای برخورد با قاچاق کالا و ارز با جدیت بیشتری اقدام کند تا نیازی به حضور مجدد نیروهای انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی در این زمینه نباشد.
وی گفت: درباره سلامت گوشت، لبنیات، مواد آرایشی و بهداشتی و سایر مواد مسئول هستیم.
وی بر تهیه گزارش های میدانی درباره اثرات منفی قاچاق کالا و نیز اثرات مثبت اقدامات انجام شده تاکید کرد و گفت: باید به تهیه پیوست های تبلیغاتی نیز در کنار اقدامات مقابله ای توجه لازم صورت گیرد.
کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی نظارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان در سالن پیامبر اعظم (ص) استان کرمان برگزار شد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی** انتشار : بهنام احمدی *
/ 5054/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.