به گزارش ایرنا حمید ملانوری روز جمعه در جمع راهیپمایان روز قدس در مصلای شهر رفسنجان اظهار کرد: امروز روز حمایت و پشتیبانی از تمامی ملتهای محروم جهان و اعلام انزجار از کفار جهانی و ظالمین است روزی است که همه مسلمانان جهان با ابتکار از معمار کبیر انقلاب به همه ابرقدرتها هشدار می دهند که دستشان را از روی سر ملت های محروم بردارند.
وی تصریح کرد: امروز روز احیای دین مبین اسلام است و امام راحل که منادی وحدت بودند بارها تاکید داشتند که مسلمانان سراسر جهان باید متحد باشند.
وی بیان کرد: در بین حرکت های پیروزمندانه کشورهای اسلامی جهان، انقلاب اسلامی ایران الگوی حرکتهای آزادی خواهانه کشورهای مسلمان است که سه عامل مهم را مورد توجه قرار داد.
ملانروی ادامه داد: اولین عامل که موجب پیروزی انقلاب است اسلام ناب محمدی است و توجه به فرامین اسلام و توجه به عنایت خدا باعث پیروزی است، دومین عامل، رهبری های هوشمندانه امام راحل و مقام معظم رهبری است و سومین عامل نیز اتحاد ملت ایران است این اتحاد که از آغازین انقلاب تا به امروز منشأ پیروزیهای مهم در کشور شده است .
فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه تأکیدات پیامبران و امامان، امام راحل و رهبری های ایت الله خامنه ای باید در رأس امور باشد تا در جامعه انقلابی مان اختلاف نیفتد اظهار کرد: امام راحل فرمودند مسلمانان در مذاهب گوناگون دشمنان مشترک دارند وآنان در عین آزادی عقیده، بیان و آزادی انتخاب مذهب بر اساس عقل و منطق در زیر پرچم توحید و رسالت و آیین مقدس اسلام، دشمنانی دارند در صورت قرار گرفتن در یک صف و با انسجام می توانند از کیان و مذهب خود دفاع کنند.
فرماندار رفسنجان گفت: دشمن بداند ملت قهرمان ایران با رهبری های هوشمندانه رهبر فرزانه انقلاب و اقتدار ارتش و نیروی انتظامی با قوت و قدرت سپاه و بسیج و اطلاعات هرگز نخواهند گذاشت که ذره ای از خاک ایران را که حریم اهل بیت امام رضا(ع) و متبرک به خون مطهر شهداست به دست آورد.
وی ادامه داد: ملت ایران نه اینکه نخواهند گذاشت دشمن به حریم امام رضا(ع) وارد شود بلکه از حریم همه امامان معصوم در سوریه ، عراق و... دفاع می کند.
ملانوری در بخش دیگر از سخنانش به مواردی از رفسنجان اشاره کرد و گفت: در بحث امنیت در سال 95 در رفسنجان با رشد 25 درصدی شاخصهای امنیتی و کاهش 30 درصدی در حوزه جرایم و بزهکاری ها مواجه بودیم و در استان رتبه های خوب کسب کردیم.
وی در بحث سلامت در قالب طرح تحول نظام سلامت هم گفت: در چند سال گذشته بیش از 26 هزار 650 متر ساختمان در حوزه بهداشت و درمان با 245 میلیارد ریال هزینه احداث شده و 5400 متر ساختمان نیز به کمک 300 میلیارد ریالی خیران در حال ساخت داریم.
وی خاطرنشان کرد: صنایع ملی مس ایران نیز اخیراً در این حوزه ورود کرده که 40 میلیارد ریال هزینه در حوزه بیمارستان سرمایه گذاری کرده ، 185 میلیارد ریال تجهیزات پزشکی و 55 میلیارد ریال هم تجهیزات غیر پزشکی در حوزه سلامت در رفسنجان طی چند سال گذشته خریدرای شده است.
فرماندار رفسنجان عنوان کرد: در این زمینه همچنین درصد اشغال تخت های بیمارستانی از 67 درصد به 81 درصد رسیده و در قالب بیمه سلامت همگانی تمامی مردم تحت پوشش قرار دارند.
وی در حوزه کشاورزی و صنعت هم گفت: طی چند سال گذشته در حوزه کشاورزی در رفسنجان توسعه سیستم های نوین از 8 درصد به 12.5 درصد رسیده و در حوزه شبکه های آبیاری تحت فشار امروز برای تجهیز هر هکتار 70 میلیون ریال از سوی دولت تسهیلات بلاعوض در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.
ملانوری بیان کرد: برای ارایه تسهیلات خرید ادوات کشاورزی، احداث گلخانه، کشت زعفران، زرشک، عناب و گیاهان دارویی تسهیلات پرداخت می شود که در مناطق برخوردار این تسهیلات با نرخ سود 16 درصد و در مناطق محروم با نرخ 10 درصد پرداخت می شود و تسهیلات صندوق کارافرینی امید هم با سود چهار درصداعطا می شود..
وی خاطرنشان کرد: در بخش صنعت و سرمایه گذاری های اقتصادی در رفسنجان با اتحاد و همدلی در این شهرستان توانستیم اعتماد سرمایه داران داخلی و خارجی را جلب کنیم به طوری که اجرای طرح های اقتصادی در 200 هکتار زمین درمنطقه ویژه اقتصادی انجام شده و اراضی در این منطقه به 2 هزار هکتار جهت ارجای طرح های جدید افزایش می یابد.
معاون ویژه استاندار کرمان گفت: اتاق سرمایه گذاری ایران و چین در رفسنجان راه اندازی شده و در این سه سال واحد های تولیدی به بهره برداری رسیده و تا نیمه اول امسال نیز 10 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در این شهرستان به بهره برداری می رسد.
ملانوری بیان کرد: در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال هستیم و برای توانمند سازی روستاها به طور جدی گام های موثری برداشته شده و طرح احیاگران آبادی در روستاهای رفسنجان در حال اجرا است و با دستور استاندار در کل استان اجرا خواهد شد.
وی بیان کرد: شورای اقتصاد مقاومتی در 80 روستا شکل گرفته و بر این اساس برای اجرای طرح های روستایی و ایجاد اشتغال توسط کارشناسان جهاد کشاورزی، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها به مجریان طرح ها مشاوره هایی ارایه می شود.
وی به موضوع متکدیان و کودکان خیابانی اشاره کرد و گفت: برای اینکه شهرمان بدون گدا و کودکان خیابانی باشد برنامه داریم و مردم نیز باید همکاری کنند و کمک‌های خود را به خیریه‌ها بدهند.
ملانوری افزود: تمام کودکان خیابانی و متکدیان سراسر شهر شناسایی شدند که بیش از 80 درصد آنها نیازمند نیستند و بعضی حدود 4 تا 5 میلوین‌تومان درآمد دارند که اهل رفسنجان هم نیستند.
وی ادامه داد: در حوزه متکدیان خارجی تمام آنها دستگیر و طرد می‌شوند و متکدیان داخلی از 10 تیرماه جمع‌آوری می‌شوند و کسانی که نیازمند واقعی باشند زیرپوشش نهادهای حمایتی قرار می‌گیرند.
مردم رفسنجان همزمان با سراسر کشور در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت ردند و با سر دادن شعارهای اسرائیل ،اسرائیل کودک کش و جلاد است
فلسطین فلسطین عامل اتحاد است ، شعار روزه داران ،نابودی اسراییل ، خواسته هر مسلمان ،نابودی اسراییل ، خون شهیدان قدس گویای این پیام است ، سازش با اسراییل تا به ابد حرام است ، آل سعود ملعون، همانند صهیونیست ، پشتیبان داعش و حامی تروریست انزجار خود را از کشورهای ابرقدرت به نمایش گذاشتند.
مسیر راهپیمایی مردم رفسنجان از میدان بسیج تا مصلی بود.
/7433 / 5054
خبرنگار:مریم رضایی** انتشار : بهنام احمدی *
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.