به گزارش ایرنا،حمیدرضا اسماعیلی روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با
مواد مخدر افزود : 400 موسسه همراه با تیم درمانی آموزش دیده وارد عرصه درمان معتادان شده اند.
وی بیان کرد:در راستای ایجاد مراکز هشتگاه در حوزه درمان، در استان کرمان به ازای هر 6 هزار نفر جمعیت یک موسسه درمانی داریم.
وی ادامه داد: متوسط مصرف مواد مخدر هر کدام از معتادانی که در حال حاضر تحت درمان قرار گرفته اند، 500 هزار تومان بوده که در هر ماه حدود 25 میلیارد می شود و این میزان، از چرخه قاچاق مواد مخدر خارج شده و قاچاقچی به خاطر جبران این موضوع، آرام نمی نشیند و با اقداماتی از جمله داروی قاچاق در این راستا وارد می شود.
وی با تاکید بر اینکه داروی قاچاق ضربه زننده است ،تاکید کرد: مواد محرک یک دغدغه جدید است که باید در مقابله با آن برنامه ریزی کنیم.
دبیر کمیته درمان و حمایت های اجتماعی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان اظهار کرد: هر یک ریال سرمایه گذاری در حوزه درمان، هفت دلار در سایر هزینه ها را کاهش می دهد.
اسماعیلی ادامه داد: مراکز درمان اعتیاد تحت عنوان درمان سوء مصرف مواد فعالیت دارند و در این مراکز باید خوشحالی ما این باشد که افراد را در چرخه درمان نگه داریم.
وی با اشاره به ایجاد مشکلات روانی برای معتادان به ویژه مصرف کنندگان مواد صنعتی، گفت: در حال حاضر مرکز شهید بهشتی با 250 تخت اکسترا برای نگهداری این افراد مورد استفاده قرار می گیرد.
وی افزود: طرحی در کشور به منظور درمان سرپایی این معتادان و پیگیری خانه به خانه تدوین و اجرایی شده است.
وی تاکید کرد: بیشترین زنگ خطر در حوزه آمفتامین ها است که این نوع مواد در بین خانم با دلایل اشتباهی از جمله زیبایی، لاغری و نشاط بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.
26 ژوئن برابر با پنجم تیرماه به مناسبت سالروز مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است و برای آنکه بتوانیم به یکی از دغدغه های مردم و کشور پاسخ مناسب دهیم، ستاد مبارزه با مواد مخدر از 20 خردادماه تا 20 تیرماه را به عنوان ایام گرامیداشت سالروز مبارزه با مواد مخدر پیش بینی کرده تا در این فرصت و بازه زمانی مناسب در این راستا به خوبی گام برداریم.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی** انتشار : بهنام احمدی *
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.