به گزارش ایرنا، احمد امینی روش شامگاه یکشنبه در نشست کمیته برنامه ریزی جیرفت با حضور مسئولان این شهرستان افزود: سهم اعتبارات تملک داریی سرمایه ای جیرفت در سال جاری از اعتبارات استانی 95 هزار و 627 میلیون ریال و از محل سه درصد نفت و گاز 439 هزار و 100 میلیون ریال است.
وی تصریح کرد: همچنین اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور یا الزامات 57 هزار و 799 میلیون ریال را به خود اختصاص داده است و مابقی اعتبارات هم مربوط به قانون استفاده متوازن از امکانات کشور یا ردیف استانی است.
وی عنوان کرد: این افزایش پلکانی بودجه در دولت تدبیر و امید بیانگر اقتدار و مصمم بودن دولت برای توسعه مناطق کمتر برخوردار است همچنین آمار نشان می دهد نظم و انضباط خوبی در فعالیت های دولت حاکم است.
امینی روش با اشاره به اینکه توسعه جیرفت در گرو وفاق و همدلی شکل می گیرد افزود: بهترین قاضی برای عملکرد‌ دولت، مردم هستند و کسانی که از خدمات دولت، مغرضانه بگذرند به نظام جفا کرده اند، زیرا این خدمات حاصل خون شهداست و این خدمات متعلق به هیچ حزب و گروهی نیست.
وی افزود: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی تولید‌ و اشتغال باید در دستور کار همه دولتمردان قرار گیرد و راه حل برون رفت از مشکلات، توجه به اقتصاد مقاومتی است.
** 265 طرح در جیرفت در حال اجراست
فرماندار جیرفت در ادامه خاطرنشان کرد: 265 طرح با سرمایه گذاری 122 هزار میلیارد ریال در این شهرستان در حال اجراست و بسیاری از این طرح ها هم اکنون رشد بالای 70 درصد را داشته اند و در آینده به بهره برداری خواهند رسید.
احمد امینی روش ادامه داد: این طرح ها در حوزه های معدن، کشاورزی، خدمات و سایر حوزه ها وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه اولویت دولت یازدهم توجه ویژه به زیرساخت ها بوده است تصریح کرد: چرخه توسعه در این شهرستان با راه اندازی اداره گمرک، استاندارد و پایانه ها و حمل و نقل کامل شده و با حمایت های خوبی که نماینده این 2 شهرستان در مجلس شورای اسلامی انجام داده هم اکنون هیچگونه مشکلی برای رسیدن به موفقیت نداریم.
وی به طرح های قابل اجرا در این شهرستان اشاره کرد و گفت: هم اکنون هشت پیمانکار در محور جیرفت - بم در حال فعالیت هستند و این طرح ها همسو با اجرای طرح هادی در روستاها و طرح آبخیزداری در این شهرستان قابل اجراست.
وی عنوان کرد: شهرستان جیرفت در اجرای کشت جایگزین برای مقابله با بی آبی در استان از رتبه 22 به رتبه 2 ارتقاء پیدا کرده است و در تولید گندم نیز توانسته ایم به شاخص های خوبی دست پیدا کنیم.
امینی روش گفت: مسئولان این شهرستان در اجرای طرح های نیمه تمام باید همت کنند و رمز رسیدن به این موفقیت ها وفاق و همدلی است.
وی به رتبه سوم جنوب استان کرمان در اجرای طرح های معدنی کشور اشاره و اظهار کرد: با اجرای طرح های نیمه تمام معدنی و حمایت های این دولت این رتبه حاصل شده و امید است تا در دیگر حوزه ها هم بتوانیم با تلاش به موفقیت های چشمگیری در کشور دست پیدا کنیم.
** 15 میلیارد ریال به ساماندهی رودخانه های جیرفت اختصاص پیدا کرد
فرماندار جیرفت افزود: با رایزنی هایی که توسط نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی انجام گرفت در ماه گذشته کارشناسان وزارت نیرو به این شهرستان سفر کردند و بعد از بازرسی از رودخانه های این شهرستان این اعتبار برای ساماندهی رودخانه های هلیل و شور اختصاص پیدا کرد.
امینی روش خاطرنشان کرد: 500 میلیارد ریال هم به گازرسانی شهر جیرفت اختصاص پیدا کرده و تا پایان سال جاری مردم این شهرستان از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.
وی گفت: 500 میلیارد ریال برای اجرای فاز نخست طرح راه آهن طرح جیرفت اختصاص پیدا کرده است و بزودی عملیات اجرایی این طرح آغاز خواهد شد.
وی اظهار کرد: از آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکنون یکهزار و 500 میلیارد ریال در بخش های بهداشتی و درمانی هفت شهرستان جنوب استان کرمان هزینه شده است.
وی همچنین بر اهمیت تداوم طرح تحول نظام سلامت تاکید کرد و افزود: طرحی که با تدبیر در کشور آغاز شد، ‌باید و مایه افتخار هر ایرانی شد؛ طرحی که می تواند الگویی برای سایر کشورها هم باشد.
فرماندار جیرفت تصریح کرد: راه اندازی مرکز 'ام. آر. آی' ، ساخت کلینیک تخصصی در، ساختمان غربالگری سرطان، ساختمان ستاد مرکزی دانشگاه، راه اندازی مراکز جامع خدمات سلامت و خانه بهداشت از مهمترین فعالیت های بهداشتی و درمانی در این شهرستان بوده است.
وی گفت: امید است با تداوم طرح تحول نظام سلامت و تامین اعتبارات مورد نیاز برای ادامه طرح شاهد باشیم بعد از رفع کسری ها به سمت استانداردهای جهانی حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت هفت برنامه محوری در حوزه درمان را مد نظر قرار داده است اظهار کرد: کاهش فرانشیز (سهم بیمه شده)، ارتقای ویزیت، محور مقیمی، محور ماندگاری، هتلینگ، ترویج زایمان طبیعی و توانمندسازی نیروی انسانی از محورهای این طرح است که هم اکنون شاهد بهبود بسیاری از شاخص های بهداشتی در این شهرستان هستیم.
شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
این شهرستان دارای بزرگترین گلخانه طبیعی جهان است و سالانه 50 هزار تن محصولات کشاورزی به سایر نقاط کشور صادر می کند این شهرستان دارای اقلیم متنوع است و با وجود گرمسیر بودن، مناطق کوهستانی و سردسیر نیز دارد.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
6003/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.