علی سالاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هفته گذشته کارخانه شیر عنبرآباد توسط کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت این شهرستان پلمب شد.
وی تصریح کرد: علت پلمب این کارخانه معرفی نکردن مسئول فنی و دفع نادرست فاضلاب، اعلام شده است که بزودی با همکاری مدیریت این مجموعه برطرف می شود.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهار کرد: چندین نشست با مدیر کارخانه و مسئولان شهرستان عنبرآباد برای آغاز بکار مجدد کارخانه شیر این شهرستان برگزار شده است.
وی به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال اشاره کرد و گفت: در راستای سیاست های رهبر معظم انقلاب اسلامی و مثلث توسعه، پیگیر رفع مشکل کارخانه شیر عنبرآباد هستیم.
وی ادامه داد: این کارخانه در زمینه محصولات تولید شده از نظر بهداشتی هیچ مشکلی ندارد.
سالاری گفت: شرکت لبن ناب شهرستان عنبرآباد گواهی استاندارد بین المللی کشور عراق را دارد و بخشی از محصولات این کارخانه به عراق صادر می شود.
وی افزود: شرکت لبن ناب عنبرآباد جزء طرح های مثلث توسعه اقتصادی بوده که در این زمینه 26 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده و با سرمایه اولیه 50 میلیارد ریال راه اندازی شده است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خاطرنشان کرد: این کارخانه با حمایت های دولت تدبیر و امید در سال 1393 با حضور وزیر جهاد کشاورزی به بهره برداری رسید و به طور مستقیم و غیرمستقیم به ترتیب برای 15 و 50 نفر اشتغالزایی کرده است.
وی بیان کرد: این طرح با برند محلی و خرید محصولات دامی منطقه در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی گام های خوبی برداشته است.
شرکت لبن ناب عنبرآباد روزانه 30 تن انواع محصولات لبنی شامل دوغ، ماست و پنیر را تولید می کند و محصولات تولیدی این کارخانه علاوه بر استان کرمان، به استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان صادر می شود.
شهرستان عنبرآباد در فاصله 260 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7450/6003/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.