رضا امیرحسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از 330 نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) رفسنجان طی سال گذشته در راستای اشتغال و توانمندسازی از منابع داخلی و بانکی به مبلغ 35 میلیارد و 849 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی دریافت کردند.
وی بیان کرد: تسهیلات اشتغال این نهاد در راستای کارانگیزی، توان افزایی و خودکفایی اعطا می شود که در حوزه کارانگیزی به هر متقاضی تا سقف 40 میلیون ریال، توانمندسازی 80 میلیون ریال و در زمینه خودکفایی نیز تا سقف 500 میلیون ریال به متقاضیان تسهیلات واگذار می شود.
وی با اشاره به اینکه کارمزد تسهیلات واگذاری کمیته امداد امام خمینی (ره) چهار درصد و بازپرداخت آن به مدت پنج سال است ادامه داد: به اقشار آسیب پذری و نیازمند غیر تحت حمایت نیز مبلغ 150 میلیون ریال تسهیلات با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت پنج ساله اعطا می شود تا با ایجاد شغل به خودکفایی برسند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) رفسنجان خاطرنشان کرد: عمده این تسهیلات در حوزه تولیدی و خدماتی و توزیع بوده و در رشته های مختلف کشاورزی، دامپروری، خیاطی، گلدوزی و قالی بافی و غیره به متقاضیان واگذار شده است.
وی بیان کرد: در حال حاضر 220 نفر از دریافت کنندگان تسهیلات از چرخه معیشت امداد و مستمری بگیری خارج شده و به صورت تک خدمتی (فرهنگی، حمایتی، درمانی و غیره) می توانند از خدمات کمیته امداد استفاده کنند.
امیرحسینی افزود: 65 نفر از ابتدای سال جاری تاکنون در نوبت دریافت تسهیلات هستند و با معرفی به بانک های عامل امید می رود با ارائه تسهیلات و ایجاد اشتغال به خودکفایی برسند.
وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد به مددجویانی که نیاز به آموزش منجر به اشتغال داشته باشند تا سقف 20 میلیون ریال هزینه های آموزشی پرداخت می کند.
کمیته امداد امام خمینی (ره) رفسنجان بیش از هشت هزار مددجو را زیر پوشش دارد و بیش از هفت هزار نفر از افراد غیر مددجو نیز زیر پوشش اقدامات حمایتی این نهاد هستند.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7433/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.