به گزارش ایرنا حسینعلی امیری روز شنبه به اتفاق استاندار کرمان در سفر به بخش لاله زار شهرستان بردسیر در آئین افتتاح کارخانه ماه گلاب ضمن قدردانی از مدیریت ارشد استان کرمان به منظور حمایت از کارآفرینی و سرمایه گذاری در این استان افزود: استاندار کرمان یکی از مجاهدان عرصه جهاد و شهادت دوران دفاع مقدس است که امروز نیز با پذیرش مسئولیت استانداری، منشا خدمات زیاد و برجسته ای در استان مستعد و زرخیز کرمان بوده است.
وی بیکاری را یکی از مهمترین مسائل و معضلات کشور عنوان کرد و یادآورشد: ایجاد اشتغال بر اساس سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی یکی از مهمترین برنامه های دولت یازدهم است.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری، لازمه داشتن کشوری آزاد برای دست یافتن به آرمان های بلند انقلاب اسلامی و تحقق اهداف مقام معظم رهبری را ایجاد اشتغال دانست و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی مهمترین برنامه های دولت و مطالبه جدی معظم له از دولتمردان است که حقیقتا بدون مشارکت مردم امکان پذیر نخواهد بود.
امیری با اشاره به بندهای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی گفت: در دوران مختلف و متناسب با نیاز جامعه افراد به طریقی با نثار جان و اموالشان مجاهدت کردند و امروز نیز وظیفه ای مهمتر از اشتغالزایی نداریم بنابراین از سرمایه گذاران حوزه کارآفرینی و اشتغالزایی می توان به عنوان مجاهدان عرصه جهاد اقتصادی یاد کرد.
وی با اشاره به سیره عملی حضرت علی( ع) در زمینه اشتغالزایی با حفر چاه و توسعه نخیلات افزود: در تاریخ صدر اسلام پیامبر اکرم به مشکلات دنیوی و مالی مردم پرداختند و سپس بحث های توحیدی و معنوی را که لازمه تثبیت و استقرار نظام نو پای اسلام بوده را پیگیری کردند.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری با اشاره به احادیث و روایات مبنی بر فقرزدایی از چهره جامعه که با ورود فقر، ایمان خارج می شود یادآورشد: دولت یازدهم با تیم اقتصادی گام های بلندی را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برداشت و با افول قیمت نفت از 100 به 40 دلار در یک دوره زمانی علیرغم اینکه کشورهای صادرکننده نفت با مشکل مواجه شدند اما دولت یازدهم سال های سختی را پشت سر گذاشت و نگذاشت کشور دچار مشکل و بحران شود.
امیری اشتغالزایی را مهمترین عبادات و از ذخایر آخرت دانست و تصریح کرد: دولت یازدهم از کارآفرینان و سرمایه گذاران حمایت و پشتیبانی کرده و همواره فرش قرمز جلویشان پهن می کند زیرا این یک اصل از آموزه های اسلامی است.
خبرنگار: نجمه حسنی ** انتشار : بهنام احمدی *
5054/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.