عطاناوکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سطح زیر کشت محصول گندم امسال رودبار جنوب 16 هزار و 570 هکتار بوده است.
وی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم از 14 فروردین سال جاری از مزارع شهرستان رودبار جنوب آغاز شد و هم اکنون به پایان رسید اظهار کرد: نخستین محموله برداشت این محصول در جنوب کرمان از این شهرستان بوده است.
فرماندار رودبارجنوب اظهار کرد: این شهرستان یکی از مهمترین قطب های تولید گندم در استان کرمان است و در این زمینه با تشویق بیشتر کشاورزان به کاشت این محصول این روند ادامه خواهد داشت.
وی بیان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده هیچ مشکلی در زمینه خرید و انبار گندم در این شهرستان وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی 13 هزار ریال، گندم درم یکهزار و سه هزار و 300 ریال و کلزا 27 هزار و 830 ریال است.
ناوکی ادامه داد: وجه خرید گندم به کشاورزان به روز و از طریق بانک کشاورزی پرداخت می ‌شود.
وی به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اشاره کرد و گفت: تولید محصول راهبردی گندم در این شهرستان مصداق واقعی نامگذاری سال در زمینه اقتصاد مقاومتی و تولید است که این مهم در راستای سیاست های ابلاغی معظم له است.
وی خاطرنشان کرد: با حمایت دولت تدبیر و امید عملیات اجرایی احداث یک سیلو با همت سازمان تعاون روستایی جنوب استان کرمان سال گذشته آغاز شد و همزمان با برداشت گندم در این منطقه فعایت خود را آغاز کرد.
فرماندار رودبار جنوب تصریح کرد: ظرفیت انبار مکانیزه ذخیره گندم رودبار جنوب 12 تن است که برای 16 نفر به صورت مستقیم و 20 نفر غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد شد.
وی به بازدید از کارخانه تولید آرد کهنوج اشاره کرد و گفت: سهمیه آرد شهرستان رودبارجنوب از این کارخانه 770 تن در ماه است.
رودبار جنوب یکی از هفت شهرستان جنوب کرمان است و در فاصله 330 کیلومتری مرکز این استان قرار دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7450/6003/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.