به گزارش ایرنا علی نیک نفس روز سه شنبه در نشست کمیته برنامه ریزی و توسعه این شهرستان افزود: سهم اعتبارات تملک داریی سرمایه ای شهرستان فاریاب در سال جاری از اعتبارات استانی 49 میلیارد و 916 میلیون ریال، از محل سه درصد نفت و گاز 48 میلیارد و 337 میلیون ریال و از اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور یا الزامات (ماده 180) 148 میلیارد و 816 میلیون ریال است.
وی ضمن تقدیر از توجه کمیته برنامه ریزی استان کرمان در زمینه تخصیص اعتبارات به این شهرستان گفت: در مقایسه با معضلات و تنگناهای فاریاب این اعتبار کافی نبوده و برای اجرای پروژه هایی مهمی مانند تامین آب آشامیدنی، توسعه پروژه های راه و اجرای طرح هادی روستاها باید این میزان افزایش یابد.
فرماندار فاریاب با مروری بر شرح وظایف کمیته برنامه ریزی تصریح کرد: پروژه های عمرانی تنها بخشی از وظایف این کمیته است لذا تبیین و تحلیل سیاست های کلی شهرستان، سمت دهی و هدف گذاری برنامه ها توسط کمیته برنامه ریزی به مرحله اجرا در می آید.
وی با بیان اینکه بودجه سال گذشته شهرستان فاریاب 158 میلیارد ریال است گفت: با مدیریت جهادی و توجه به ضروریات این منطقه بودجه به بخش های مختلف تخصیص پیدا می کند.
نیکنفس گفت: باید با فراهم کردن زمینه مشارکت بخش خصوصی در شهرستان فاریاب زمینه پیشرفت این منطقه را فراهم کنیم.
وی افزود: سیاست مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب اسلامی زمینه ساز پیشرفت منطقه است که باید مورد توجه قرار گیرد.
مرکز شهرستان فاریاب در 330 کیلومتری جنوب مرکز استان واقع است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7450/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.