به گزارش ایرنا سید حجت الله موسوی قوام شبانگاه دوشنبه در آیین جشن گلریزان سیرجان افزود: هفت میلیارد ریال نیز برای آزادی 22 زندانی جرائم غیرعمد شهرستان سیرجان نیاز است.
وی با بیان اینکه خیرین می توانند در بخش گرفتن رضایت شاکیان نیز پا در میانی و اقدام کنند تصریح کرد: اجرای طرح 'هر مسجد محله، آزادی یک زندانی' می تواند منجر به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد با کمک امام جماعت و اهالی مساجد شود.
موسوی قوام با تاکید بر قرار دادن مهریه های پایین در ازدواج ها گفت: بیش از 60 درصد زندانیان جرائم غیرعمد در زندان های استان کرمان به دلیل ازدواج های ناموفق، نقفه و مهریه گرفتار شده اند که بهبود این شرایط نیازمند فرهنگ سازی جامعه در این زمینه است.
وی تاکید کرد: متولیان فرهنگی، مراکز علمی و دانشگاه ها باید برای پیشگیری از وقوع طلاق اقدام کنند.
مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان از اعلام فتوای مراجع تقلید در زمینه پرداخت زکات فطریه برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد خبر داد و گفت: مردم می توانند مبالغ زکات فطریه خود را به حساب 0200600262002 بانک ملی ستاد دیه استان واریز و نسبت به آزادی این زندانیان از این طریق اقدام کنند.
موسوی قوام افزود: ستاد دیه به ازاء مقدار مبلغ جمع آوری شده در شهرستان ها برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، کمک خواهد کرد.
وی گفت: 406 میلیارد 50 میلیون ریال از ابتدای تشکیل ستاد دیه استان کرمان در سال 1380 جمع آوری شده و با این مبلغ 2 هزار و 648 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از زندان های استان آزاد شده اند که آزادی 627 نفر با وساطت و پادرمیانی افراد و خیرین بوده است.
حدود یک میلیارد ریال توسط خیرین در آیین گلریزان شهرستان سیرجان به منظور آزادی زندانیان جرائم غیرعمد توسط خیرین جمع آوری شد.
خبرنگار: محمد ایران نژاد ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7435/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.