سهراب سالاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این حکم که امروز صادر شد متهم ردیف اول (الف.ف) به سه بار قصاص نفس و متهم ردیف دوم (ص.ف) به 2 بار قصاص نفس بر چوبه دار محکوم شدند.
وی خاطرنشان کرد: متهمان شامگاه 15 خرداد 1394 پس از مراجعه به در منزل مقتول با سلاح کلاشینکف اقدام به تیراندازی مستقیم بر روی در می کنند و پس از ورود به منزل وی با به رگبار بستن خانه منجر به قتل امیرحافظ کودک خردسال و بی گناه رودباری و پدرش شده و بلافاصله از محل حادثه متواری می شوند.
وی ادامه داد: متمهان این پرونده مجددا حدود 9 ماه بعد از حادثه اول در 16 اسفند 94 ضمن برنامه ریزی قبلی اقدام به قتل (ی.م) و زخمی نمودن فرد دیگری در گلخانه محل کار مقتول در روستای علی آباد عمران از توابع شهرستان جیرفت می کنند.
دادستان رودبار جنوب بیان کرد: بلافاصله پس از وقوع این حوادث رسیدگی به این موضوع در دستور کار دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی رودبار جنوب قرار گرفت و طی یکسری اقدامات اطلاعاتی متهمان در چنگال قانون گرفتار شدند.
وی تصریح کرد: طی بازجویی های اولیه، قاتلان علت و انگیزه اصلی این 2 حادثه را اختلافات و درگیری های طایفه ای بیان کردند.
سالاری اظهار کرد: متهم ردیف اول علاوه بر سه مرتبه قصاص به 10 سال حبس در زمینه نگهداری سلاح غیرمجاز جنگی کلاشینکف و یک سال حبس در زمینه تخریب لوازم منزل و خودرو محکوم شد.
وی ادامه داد: متهم ردیف دوم نیز علاوه بر 2 مرتبه قصاص به 10 سال حبس در زمینه نگهداری سلاح غیرمجاز جنگی کلاشینکف و یک سال حبس در زمینه تخریب لوازم منزل و خودرو و همچنین 15 سال حبس در زمینه معاونت در قتل محکوم شد.
وی خاطرنشان کرد: حکم قانونی پرونده قتل امیرحافظ کودک چهارساله رودباری و پدرش امروز از سوی دادگاه کیفری یک شهرستان جیرفت صادر شد که این حکم قابل اعتراض در دیوان عالی کشور است و پس از قطعیت در این دیوان، حکم به مرحله اجرا در خواهد آمد.
رودبار جنوب در فاصله 333 کیلومتری از مرکز کرمان واقع شده، این شهرستان 105 هزار و 992نفر جمعیت دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار: نجمه حسنی
7450/6003/3029/1772
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.