به گزارش ایرنا حسین اسحاقی روز یکشنبه در نشست با اعضای جدید خانه مطبوعات جنوب کرمان ضمن تبریک به اعضای این واحد صنفی افزود: سیاست دولت یازدهم، واگذاری امور فرهنگی به اهل فرهنگ و تخصص بوده که در این زمینه عملکرد درخشانی داشته است.
وی با بیان اینکه گفتمان سازی دولت یازدهم مبتنی بر عقلانیت، دیانت، عدالت و اعتدال است اظهارکرد: آشتی با اصحاب فرهنگ و هنر، ایجاد ثبات و آرامش در محیط فرهنگی، توزیع عادلانه فرصت های فرهنگی، توجه و اشاعه فرهنگ دینی، انقلابی و ایثار و شهادت از عملکرد دولت تدبیر و امید در بخش فرهنگی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تاکید کرد: وحدت و همدلی باید سرلوحه فعالیت های اعضای جدید خانه مطبوعات باشد تا در فضای تعامل و همدلی گام های خوبی در مسیر پیشرفت منطقه برداشته شود.
وی با بیان اینکه 49 نشریه و 12 سایت خبری مجوزدار در جنوب کرمان فعالیت می کنند بیان کرد: تعداد زیاد نشریات این منطقه ظرفیت خوبی برای اعتلای این منطقه در بخش های مختلف است لذا باید از این فرصت به نحو مطلوب استفاده کرد.
وی اظهار کرد: جای خالی نشریات تخصصی در جنوب کرمان احساس می شود لذا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در این زمینه حمایت ویژه ای انجام می دهد.
اسحاقی ادامه داد: زمینه پیشرفت بیشتر منطقه در بخش های مختلف با انتشار نشریات تخصصی فراهم می شود چرا که مطبوعات زیربنای توسعه فرهنگی هستند.
وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید با اولویت دادن به حق مردم در داشتن آگاهی و دانستن حقایق، رویکرد رسانه ای خود را بر شفافیت و صداقت بنا نهاده و رئیس جمهوری با تاکید بر اهمیت مقوله خبر و روزنامه نگاری، توجه ویژه ای به این مهم داشته است.
وی به دیدار با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان اشاره کرد و گفت: در این نشست مساله اجاره بهای مکان خانه مطبوعات مطرح شد.
وی افزود: با توجه به ظرفیت بالای رسانه ها در جنوب کرمان برگزاری جشنواره منطقه ای مطبوعات در حال بررسی و رایزنی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان به دغدغه مساله مسکن اهالی رسانه اشاره کرد و گفت: دولت در این زمینه طرح مسکن اجتماعی را فعال کرده و سهمیه جیرفت در سال جاری 500 مسکن است.
وی افزود: با رایزنی هایی که با اداره کل راه و شهرسازی انجام شده 112 مسکن برای خانواده فرهنگ و هنر برنامه ریزی شده که تحویل این مسکن ها مستلزم راه اندازی خانه هنر این منطقه است و ما پیگیر این مهم هستیم.
اسحاقی خاطرنشان کرد: از نشریاتی که در زمینه آسیب های اجتماعی، اقتصاد مقاومتی و گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی که دغدغه دولت است، حمایت می شود.
رئیس خانه مطبوعات جنوب کرمان نیز گفت: کارنامه مدیریت اداره کل ارشاد جنوب کرمان طی این مدت کوتاه درخشان است لذا امیدواریم با روحیه همدلی بین خانه مطبوعات جنوب کرمان این روحیه ادامه داشته باشد.
بختیار مجاز افزود: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با فعالیت جهادی خود تاثیرات شگرفی در بخش فرهنگ و هنر این منطقه داشته که جای تقدیر دارد.
وی ادامه داد: افزایش تعداد اعضای خانه مطبوعات جنوب کرمان از 32 نفر به 90 نفر و تعداد نامزدهای این خانه نقطه قوتی برای اداره کل و خانه مطبوعات این منطقه است.
وی بیان کرد: خانه مطبوعات جنوب کرمان یک شاخص است لذا باید کانون توجه باشد و با روحیه همدلی و تعامل با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان فعالیت های خود را انجام دهد.
رئیس خانه مطبوعات جنوب کرمان گفت: با انتخاب اعضای جدید خانه های مطبوعات شمال و جنوب استان کرمان نشستی در منطقه جنوب کرمان برنامه ریزی شده است تا شاهد همدلی بیشتر این 2 مجموعه باشیم.
وی ادامه داد: در این نشست که با حضور مدیرکل ارشاد جنوب کرمان در منطقه جبالبارز برگزار می شود مشترکات صنفی مطرح و از تجربه یکدیگر در راستای پیشبرد بهتر اهداف این 2 خانه مطبوعات استفاده می شود.
مجاز اظهار کرد: خانه مطبوعات جنوب کرمان با روحیه تعامل با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در زمینه بهبود صنف مطبوعات برنامه ریزی های را پیش بینی کرده
که با این روحیه تعامل خوبی که حاکم است، اجرا می شود.
وی با بیان اینکه سیاسی کاری در هر فعالیتی سم است بیان کرد: خانه مطبوعات جنوب کرمان فارغ از هرگونه مسایل سیاسی فعالیت های خود را به پیش می برد.
رئیس خانه مطبوعات جنوب کرمان گفت: تیم جدید اعضای خانه مطبوعات جنوب کرمان با روحیه همدلی در مسیر پیشرفت این صنف گام بر می دارد و در این مسیر نیازمند حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان است تا شاهد پیشبرد اهداف این صنف باشیم.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبارجنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار: نجمه حسنی
7450/6003/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.