به گزارش ایرنا مجتبی محمودی عصر شنبه در نشست شورای گفت و گو شهرستان جیرفت با حضور رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان با اشاره به افزایش صادرات محصولات کشاورزی استان کرمان طی سال جاری افزود: روزانه بالغ بر 800 کامیون انواع محصولات کشاورزی جنوب کرمان صادر می شود.
وی با بیان اینکه سالانه 50 هزار تن از محصولات جنوب استان کرمان به سایر نقاط کشور صادر می شود خاطرنشان کرد: برای صادرات این محصولات نیاز به 2 هزار و 500 کامیون است این در حالی است که فقط 10 درصد از ناوگان حمل و نقل این محصولات بومی است.
وی ادامه داد: با وجود تمام مشکلات هیچگونه مشکلی در زمینه صادرات در این خطه از کشور وجود نداشته است.
وی به ناوگان فرسوده بین شهری در جنوب استان کرمان نیز اشاره کرد و افزود: بیشتر اتوبوس های بین شهری در جنوب این استان فرسوده است و حتی اتوبوس 'وی آی پی 'هم در شهرستان های جنوبی وجود ندارد و از این لحاظ در زمینه گردشگری با مشکلات عدیده ای مواجهه هستیم.
وی تصریح کرد: اگر می خواهیم شاهد رونق زمینه گردشگری این منطقه باشیم باید این ناوگان فرسوده را اصلاح کنیم.
جنوب استان کرمان دارای اقلیم متنوع است و با وجود گرمسیر بودن، مناطق کوهستانی و مناطق سردسیر نیز دارد و هم اکنون یکی از قطب های اصلی کشاورزی در کشور است.
اداره کل راهداری و حمل و نقل جنوب کرمان هفت شهر جیرفت، کهنوج، عنبرآباد، قلعه گنج، منوجان، رودبار و فاریاب را پوشش می دهد.
شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
6003/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.