به گزارش ایرنا، آیت الله سید یحیی جعفری روز شنبه در شورای اداری استان کرمان افزود: مردم در سالگرد وفات حضرت امام خمینی (ره) شرکت می کنند و توقع این است که مسئولان و به ویژه مدیران کل نیز حضور یابند.
وی تاکید کرد: همه مسئولان و افرادی که قانونا باید در جلسه شورای اداری شرکت کنند، در این مراسم حضور یابند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: درباره برخورد مسئولان عربستان با حجاج ایرانی علم غیب ندارم اما چون مذاکره کرده ایم و آنها شرایط ما را پذیرفته اند، حتما رعایت می کنند زیرا می دانند اگر رعایت نکنند، چوب آن را خواهند خورد.
وی افزود: بعد از مسائلی که بین ما و سعودی ها پیش آمده، از ما سئوال می کنند که آیا حج امسال برگزار می شود یا خیر؟ و من مطرح می کنم که مسئولان در مکه مذاکره کرده اند و امسال 86 هزار نفر به مکه می روند.
وی همچنین سالروز ولادت خجسته امام حسن مجتبی (ع) را گرامی داشت و ادامه داد: امام دوم شیعیان در سخنی فرموده اند 'هیچ تنهایی شدیدتر و سخت تر از خودپسندی و عجب نیست'.
وی تصریح کرد: معنای عجب برای همه روشن است و در این حالت انسان تنها خود را می بیند و فکر و عمل خود را قبول داشته و به دیگران توجه چندانی ندارد.
وی بیان کرد: امام حسن (ع) در فرمایش دیگری فرموده اند که هیچ غنا و بی نیازی بالاتر از عقل و خرد نیست زیرا اگر عقل نباشد انسان تکلیفی ندارد و هر چه انسان عقل خود را از طریق علم و دانش و آگاهی افزایش دهد، به نفع او خواهد بود.
امام جمعه کرمان اظهار کرد: بنا به فرموده امام حسن (ع) هیچ فقری بدتر از جهالت و بی عقلی نیست و هیچ عیشی لذیذتر و بهتر از خوش خلقی نیست.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: انسان خوش خلق هم خود و هم اطرافیانش راحت خواهند بود.
وی گفت: امام حسن (ع) همچنین فرموده اند 'علم را از مردم فرابگیر و علم دیگران را به دست آور' که اگر به این جمله به درستی عمل کنیم منشا خیر، برکت و رحمت برای جامعه ما خواهد بود.
وی افزود: امام سوم شیعیان همچنین فرموده اند انسان از سه ناحیه کبر، حرص و حسد گرفتار فلاکت و نابودی می شود.
وی به فرق بین حسد و غبطه اشاره و بیان کرد و گفت: غبطه به معنای تلاش در مزین شدن به اخلاق خوب دیگران است اما حسد چنین نیست.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.