علی ظاهر نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به موقعیت استراتژیک جنوب استان کرمان در راستای بهبود ترانزیت، رونق بخش های کشاورزی و معادن، کاهش تصادفات و سایر شاخص‌ های توسعه این منطقه اشاره کرد و افزود: اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان با اجرای طرح‌ های مهم راهسازی در زمینه احداث بزرگراه، راه اصلی و فرعی سعی دارد نیازهای این خطه را برآورده سازد.
وی عنوان کرد: همچنین بهسازی و ساخت بیش از 185 کیلومتر راه اصلی و فرعی نیز در جنوب کرمان با بیش از هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار در دست اجرا است که در صورت تأمین اعتبار، تکمیل می شود و به بهره‌ برداری خواهد رسید.
وی گفت: دولت تدبیر و امید در توسعه زیرساخت های حمل و نقل شهرهای جنوبی استان کرمان فعالیت مطلوبی انجام داده و در این دولت 195 کیلومتر بزرگراه و یکهزار و 200 کیلومتر راه اصلی و فرعی ساخته و 985 کیلومتر بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی روکش شده است.
طول محورهای مواصلاتی هفت شهرستان جنوب کرمان، هفت هزار و 350 کیلومتر شامل 203 کیلومتر بزرگراه، 361 کیلومتر راه اصلی و 772 کیلومتر راه فرعی آسفالته است.
28 هزار کیلومتر راه همسنگ در استان کرمان وجود دارد که 2.2 درصد راههای کل کشور را شامل می شود که هشت هزار کیلومتر از این محورها در هفت شهر جنوبی این استان قرار دارد.
جنوب استان کرمان در کریدور شمال به جنوب کشور قرار دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7450/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.