به گزارش ایرنا، حسین چناریان روز شنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان افزود: همایش منطقه ای ضربه به بنیان های اقتصادی قاچاقچیان با موضوع ویژه مقابله با پولشویی و شناسایی اموال قاچاقچیان 20 و 21 اردیبهشت ماه در کرمان برگزار شد.
وی خاطرنشان کرد: در روزهای پایانی سال گذشته طی نشستی در وزارت کشور 12استان کشور برای پاکسازی معتادان متجاهر و دستگیری خرده فروشان انتخاب شدند که استان کرمان نیز یکی از این استان ها بود که باید یک هزار و 500 نفر را در این طرح جمع آوری می کرد.
چناریان ادامه داد: در راستای اجرای این طرح، در استان کرمان 2هزار و 6 نفر از افراد مد نظر در تصمیم ستادمبارزه با مواد مخدر جمع آوری شدند که از این تعداد 651 خرده فروش و یک هزار و 355 نفر نیز معتادان پرخطر و متجاهر بوده اند که پس از غربالگری انجام شده 936 نفر پذیرفته شده و در مراکز مربوطه ساماندهی شدند.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه مقابله با مواد مخدر، در 2ماه امسال با رشد 59 درصدی کشفیات موا مخدر دستگیری ها و برخوردها در حوزه مقابله روبرو بوده ایم.
وی اظهار کرد: در سال گذشته با توجه به تفاهم نامه ها، برنامه ها و اولویت ها در راستای برنامه های مقابله، درمان و پیشگیری، یک میلیارد و 974 میلیون و 200 هزار تومان اعتبار در اختیار ادارات و سازمان های استان کرمان قرار داده شد.
چناریان گفت: 569 میلیون و 658 هزار تومان بنا به سایر تفاهم نامه ها از سوی دستگاه های کشوری به دستگاه های استان کرمان پرداخت شد.
وی با اشاره به چند مصوبه ویژه ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور برای استان کرمان، عنوان کرد: راه اندازی مرکز درمانی برای کودکان و نوجوانان زیر 17 سال یکی از این موارد است که باید با همکاری همه دستگاه ها محقق شود.
وی بیان کرد: برای تکمیل اردوگاه ماده 42 نیز 2میلیارد و 500 میلیون تومان اختصاص یافته و در حال واگذاری است.
چناریان به اختصاص اعتبار مورد نیاز برای تجهیز 30 خانه ورزش روستایی نیز اشاره و بیان کرد: برای محیط های کار و صنعتی نیز اعتبارات ویژه ای به استان کرمان واگذار شده که اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید در این زمینه پیگیری های لازم را انجام دهند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان گفت: کاهش حداقل پنج درصدی نرخ شیوع مواد مخدر، افزایش حداقل پنج درصدی نرخ جذب و پوشش درمانی معتادان از جمله اولویت های سال جاری است.
مجموع کشفیات موادمخدر استان کرمان در 2 ماه سال جاری بیش از 23 تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 59 درصدرشد داشته است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی **انتشار : بهنام احمدی *
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.