به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی عصر چهارشنبه در بازدید از بازارچه و نمایشگاه دستاوردهای مجریان طرح های خود اشتغالی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان در جمع اصحاب رسانه افزود: یکی از اهداف اصلی اقتصاد مقاومتی، ایجاد شغل مبتنی بر کارآفرینی و خود اشتغالی است.
وی بیان کرد: از آنجا که امکان ایجاد شغل در دستگاه های دولتی وجود ندارد، باید به توسعه اشتغال و خودکفائی توجه لازم بشود.
استاندار کرمان اظهار کرد: در صورت نهادینه شدن فرهنگ خوداشتغالی و خودکفائی در جامعه، افراد به دنبال شغل های دولتی نخواهند بود و مبتنی بر توانمندی ها و علاقه مندی های خود نسبت به ایجاد درآمد پایدار اقدام می کنند.
وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان 'اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید' عنوان کرد: کمیته امداد در سالهای گذشته و امسال توانسته در راستای ایجاد اشتغال کارهای اساسی انجام دهد.
وی گفت: در سال جاری 200 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و خودکفایی در استان کرمان قابل پرداخت است تا شاهد توسعه خود اشتغالی و توانمندی هر چه بیشتر مردم باشیم.
رزم حسینی با اشاره به اجرای ایده مناطق هشتگانه اقتصادی، بیان کرد: معین های اقتصادی استان کرمان نیز در راستای توسعه خود اشتغالی و ایجاد مشاغل خرد کارهای بزرگی را به سرانجام رسانده اند و در این زمینه برنامه ریزی های خوبی نیز انجام شده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان نیز در حاشیه این بازدید گفت: در سال گذشته چهار هزار و 536 وام اشتغال پرداخت شده و پنج هزار و 487 شغل ایجاد شده است.
غلامرضا خواجه افزود: در سال گذشته در مجموع 59 میلیارد تومان تسهیلات خود اشتغالی از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان پرداخت شده است.
وی اظهار کرد: در سال گذشته 934 نفر از مددجویان کمیته امداد از طریق مراکز کاریابی و بر اساس تعامل با کارفرمایان و پرداخت سهم حق بیمه کارفرما مشغول به کار شده اند.
وی تصریح کرد: در سال گذشته اداره کل کمیته امداد استان کرمان با جذب 104 درصدی اعتبارات اشتغالزایی، رتبه برتر کشوری و استانی را از آن خود کرده است.
خواجه گفت: در سال جاری نیز 100 میلیارد تومان اعتبارات بانکی و 61 میلیارد تومان اعتبارات داخلی کمیته امداد به توسعه اشتغال و خودکفایی خانواده های مددجویان اختصاص یافته که نسبت به مدت مشابه سال قبل 300 درصد رشد داشته است.
وی یادآور شد: کمیته امداد امام خمینی در راستای ارائه مشاوره های شغلی و بازاریابی فروش محصولات تولیدی نیز به خانواده های تحت پوشش، کمک های خوبی را انجام داده و خواهد داد.
بازارچه و نمایشگاه دستاوردهای دستاوردهای مجریان طرح های خود اشتغالی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان در قالب 80 غرفه در محل یخدان مویدی از 17 تا 26 خردادماه از ساعت 18 تا 23 پذیرای بازدیدکنندگان است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار : بهنام احمدی *
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.