اکنون مدیریت فراجناحی و جهادی در کرمان به گونه ای رقم خورده است که طی سه سال اخیر پنج میلیارد دلار صادرات در این استان انجام و میزان صادرات در سال گذشته نسبت به ابتدای دولت تدبیر و امید 2 برابر شده است.
امضای یک هزار موافقت نامه سرمایه گذاری در استان کرمان طی طول عمر دولت یازدهم یکی از اقدامات مهم و تاثیرگذار دولت در کرمان بود که افق تازه ای را پیش چشمان کم سوی این استان کهن گشود.
تامین سه میلیارد دلار تامین مالی خارجی در فضای وحدت و به دور از دعواهای سیاسی دل کرمان و کرمانی را به افقی تازه گرم و گرم تر کرد به طوری که سال گذشته 32 هزار و 802 شغل در استان کرمان ایجاد شد و جوانان کرمانی سرشار از امید به آینده ای روشن چشم دوختند.
با اجرای موفقیت آمیز مدل شهر نمونه اقتصاد مقاومتی، 21 موسسه ملی، استانی و دانشگاهی با هدف ایجاد توسعه متوازن به عنوان معین اقتصادی فعالیت خود را در استان کرمان آغاز کردند.
مدیریت فراجناحی تدابیر نیکی را در کرمان رقم زد، لذا توسعه در این استان از افزایش تخت های بیمارستانی، بیمارستان ها و تجهیزات گرفته تا افزایش شرکت های دانش بنیان از 27 به 46 واحد و مرمت و بازسازی ابنیه تاریخی و غیره رقم خورد.
مدیریت فراجناحی در کرمان به تعیین 429 پروژه اقتصاد مقاومتی در این استان انجامید و اکنون پروژه های ملی 69 درصد و 141 پروژه های پیشنهادی استان نیز 72 درصد پیشرفت دارد.
پیشرفت توسعه در کرمان آنچنان کارشناسی شده رقم خورد که مدل توسعه اقتصادی این استان به عنوان یک مدل کارآمد مورد تایید مقامات کشوری قرار گرفته و کارشناسان این مدل را به سایر استانها پیشنهاد کردند.
کارشناسان اقتصادی نقطه قوت اقتصاد مقاومتی کرمان را در وجود بخش خصوصی می دانند لذا 132 پروژه با 67.54 درصد پیشرفت در این استان تعریف شده است.
تعریف یکهزار و 612 پروژه در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی استان کرمان با پیشرفت فیزیکی 70 درصد گواه بر حرکت فراجناحی و صرفا توسعه گرا در استان کرمان است.
کلید خوردن پروژه هایی در زمینه گندله سازی فولاد، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی، افزایش بهره وری از منابع آبی و توجه به میراث فرهنگی به عنوان بزرگترین پروژه های مصوب در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی استان کرمان راهگشای توسعه استان کرمان شد.
ایجاد ستاد مشورتی توسعه استان کرمان نیز برای استفاده از خرد جمعی احزاب و گروه ها و جناح های مختلف کرمان اقدام شایسته تقدیر سکاندار دولت تدبیر و امید در کرمان بود اقدامی که جای خالی آن همواره با توسعه نیافتگی کرمان احساس می شد.
و حالا با وجود نیاز به بیش از 9 هزار میلیارد تومان اعتبار دولتی برای تکمیل پروژه های نیمه تمام، 322 پروژه قابل واگذاری به بخش خصوصی مشخص و تاکنون 118 پروژه به بخش خصوصی واگذار شده است و این مهم یکی از اقدامات تاثیرگذار و قابل تقدیر استان کرمان طی بیش از سه سال گذشته است.
امضای 75 هزار میلیارد تومان تفاهم نامه، تحقق 28 درصد کل سرمایه گذاری تفاهم شده و انجام سه میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کرمان این استان را بین سایر استان های کشور متمایز کرده است.
کرمان رتبه نخست جذب اعتبارات از صندوق توسعه ملی را به خود اختصاص داده و در حوزه صادرات استان، تراز تجاری مثبتی دارد به طوری که صادرات غیرنفتی در کرمان طی دولت تدبیر و امید 34 درصد رشد داشته است.
تلاش فراجناحی نماینده دولت در استان کرمان مجموع اعتبارات مصوب این استان را در سال جاری به یکهزار و 148 میلیارد تومان رساند و کرمان را به استانی پیشرو در اقتصاد مقاومتی تبدیل کرده است.
اکنون کرمان استان هدف سرمایه گذاران داخلی و خارجی است، چنانچه در سه سال گذشته با اجرای طرح هایی مانند حذف قوانین مزاحم و کاهش بروکراسی اداری و البته پهن کردن فرش قرمز زیر پای سرمایه گذاران، پای سرمایه گذاران به این استان باز شده است.
**خبرنگار ایرنا در کرمان
3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.