به گزارش ایرنا رمضان امیری روز سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمان افزود: هم اکنون 12 هزار و 650 نفر در زندان های استان کرمان حضور دارند که از این تعداد پنج درصد بیسواد هستند.
وی بیان کرد: 71 درصد مددجویان زندان ها متاهل و 80 درصد این افراد دارای 2 یا چند فرزند هستند.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان گفت: در سال تحصیلی اخیر 552 نفر در زندان های استان در مقاطع متوسطه در حال تحصیل بوده اند.
وی خاطرنشان کرد: اداره زندان ها، خانواده پرجمعیتی است و همه این افراد از قشر آسیب پذیر هستند و باید در طرح های تابستانی، فرزندان مددجویان زندان ها به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرند.
وی افزود: بخشی از امکانات آموزشی در اداره کل زندان ها وجود دارد که می توان از آنها برای آموزش های تابستانی فرزندان مددجویان زندان ها استفاده کرد.
امیری گفت: بیشترین آمار کانون اصلاح و تربیت مربوط به بچه های افاغنه است که عمده جرائم آنها قتل و سرقت است.
وی پیشنهاد کرد: اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی به عنوان عضو اصلی شورای آموزش و پرورش تعیین شود.
مدیرکل زندان های استان کرمان از همراهی خوب آموزش و پرورش تقدیر کرد و افزود: در راستای کمک به خانواده زندانیان هماهنگی شده است که از فرزندان این خانواده ها برخی هزینه های تحصیلی دریافت نشود.
وی عنوان کرد: همکاری و همراهی همه دستگاه ها با آموزش و پرورش، هزینه های مختلف در زندان، دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و سایر دستگاه ها را کاهش می دهد.
قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز گفت: بیش از 600 کانون فرهنگی و هنری مساجد را داریم که به هر کدام کمک هایی برای برگزاری کلاس های آموزشی تابستانی اختصاص یافته است.
احمد وفایی ادامه داد: 180 موسسه قرآنی با کمک های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور مربیان مجرب دوره های آموزشی تابستانی را برگزار می کنند.
وی خاطرنشان کرد: بخش زیادی از اجرای برنامه های هنری به تابستان موکول شده که یکی از این اقدامات، برگزاری جشنواره موسیقی نواحی است.
نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمان با دستور کار بهینه سازی اوقات فراغت دانش آموزان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان و به ریاست استاندار، برگزار شد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.