به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمان افزود: باید براساس یک برنامه مدون و جامع، آسیب ها را شناسایی کرده و کار را براساس اولویت ها آغاز کنیم و در این رابطه نقاط حاشیه ای در اولویت قرار دارد.
وی بیان کرد: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان مسئول شناسایی و هماهنگی تمامی دستگاه های متولی امر اموزش برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان خواهد بود.
استاندار کرمان گفت: در راستای بهینه سازی اوقات فراغت دانش آموزان باید به عنوان یک پروژه زمان بندی شده به پیش رفت و کمیت و کیفیت کارها را به صورت مستمر ارزیابی کنیم و در این رابطه باید یک دستگاه نظارتی نیز تعریف شود.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت های بسیار خوبی وجود دارد که کمتر به آنها توجه شده است افزود: مردم، متخصصان و معلمان داوطلب زیادی هستند که آماده اند وقت خود را برای آموزش اختصاص دهند و باید به این حوزه توجه لازم را داشته باشیم.
رزم حسینی یادآور شد: فعالیت های داوطلبانه در سطح دنیا جزء رزومه مثبت افراد است و این امر به اندازه مدرک تحصیلی افراد مهم است که در کشور ما نیز باید مورد توجه قرار گیرد و نمونه آن را می توان در راستای اجرای طرح بهینه سازی اوقات فراغت دانش آموزان محقق کرد.
وی اختیاری بودن آموزش ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید همه دستگاه ها را برای پرکردن بهینه اوقات فراغت به صحنه آورد.
وی فعالیت های داوطلبانه و خیر را از تاکیدات دینی برشمرد و گفت: باید در راستای بهینه کردن اوقات فراغت دانش آموزان از چارچوب های قدیمی و کهن جدا شده و شیوه های نوین و جدید را پیاده سازی کنیم.
استاندار کرمان اظهار کرد: فرصت سه ماهه تعطیلات تابستانی، ارزش بسیار زیادی برای خانواده ها، دانش آموزان و نظام دارد و باید دستگاه های حکومتی از حداکثر ظرفیت خود برای تعالی نظام استفاده کنند.
وی ادامه داد: مشارکت معین های اقتصاد مقاومتی برای پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان را دنبال می کنم و در این زمینه باید با برنامه ریزی زمان بندی شده مشخص حرکت کنیم و در نهایت نیز باید آسیب شناسی لازم انجام شود.
وی با تاکید بر اینکه پول، کار انجام نمی دهد گفت: کادر آموزش و پرورش رتبه اول اعتماد جامعه را دارا هستند و با این ضریب اطمینان، می توانند کارهای بزرگی را در جامعه محقق سازند و از سوی دیگر باید زمینه ای را فراهم کنیم تمامی افراد داوطلب بتوانند در این عرصه فعال شوند.
رزم حسینی اظهار کرد: با توجه به تاکید ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی برای کاهش آسیب های اجتماعی، باید آگاه سازی دانش آموزان را در اولویت قرار داد.
وی تصریح کرد: خداوند نعمت جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی را به ما داده و باید با مدیریت صحیح، جامع و فراجناحی آن را تداوم بخشیم و همه ارکان جامعه برای ماندگاری این نظام اقدام کنند.
وی گفت: درک می کنم که جامعه فرهنگیان تا چه میزان می توانند در ارتقای سلامت و تعالی جامعه نقش داشته باشند و باید قدردان تلاش های دست اندرکاران این حوزه بود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان نیز در این نشست گفت: در بخش اعتبارات استانی امسال 40 میلیارد و 400 میلیون تومان برای بخش ورزش و جوانان اختصاص یافته است.
جعفر رودری افزود: بخشی از این اعتبارات برای اوقات فراغت تابستانی هزینه می شود.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.