به گزارش ایرنا حجت الاسلام شیخ حسین گنجی عصر یکشنبه در آیین ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی در مسجد جامع شهر رفسنجان افزود: زمانی که از سیاست ‌مداران عالم در مورد شخصیت امام خمینی (ره) سئوال می کنیم، جملات بس عظیمی برای معرفی امام راحل (ره) به زبان می آورند.
وی با بیان اینکه امام با تکیه بر خدواند از هیچکس نمی ترسید و سخن و نظر خود را مطرح می کرد تصریح کرد: امام با ولایت تکوینی بر امور و مسائل غالب می شد.
وی ادامه داد: بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران در زمان رحلت نیز طبق فرمایش خود ایشان با ضمیری مطمئن از بین مردم رخت بربست و این جمله امام (ره) به این معنا بود که بعد از ایشان نیز آمریکا هیچ غلطی نمی‌ تواند بکند و انقلاب به ساحل نجات می ‌رسد.
وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) صاحب اراده فولادین بود و می‌ فرمودند، آمریکا هیچ غلطی نمی‌ تواند کند.'
حجت الاسلام گنجی با اشاره به اینکه بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران با ملل غرب سازش نمی ‌کرد تصریح کرد: امام (ره) با صلابت و بصیرت منحصر به‌ فردشان به ملت ایران ایمان داشت.
استاد اخلاق حوزه های علمیه قم بیان کرد: امام‌ خمینی (ره) هرگز راه را برای آمریکا و غرب باز نکردند، و باید از این رهنمود ایشان درس عدم وابستگی به غرب را گرفت.
امام جمعه رفسنجان نیز گفت: شایسته است نسبت به امام‌ خمینی (ره) بیشتر از گذشته شناخت پیدا کنیم.
حجت‌ الاسلام عباس رمضانی ‌پور افزود: امام‌ از دیرباز با آمریکا مخالف بودند و نمی‌ توانست تحمل کند آمریکایی ‌ها هرکار خواستند در کشور ما انجام دهند.
وی ادامه داد: افرادی که اندیشه امام را تحریف می ‌کنند نمی ‌دانند امام (ره) چه سیره عملی و رفتاری داشتند.
امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: تا راه و کلام امام و ایده‌ و آرمانهای نورانی ایشان در جامعه ما برقرار باشد، امام زنده است.
وی بیان کرد: امام (ره) حیات معنوی ارزشمندی داشتند که برای ما تا همیشه زنده خواهد بود و گرچه امام به ظاهر در بین ما نیست اما راه و آرمان ‌های آن بزرگمرد تاریخ همواره ادامه خواهد داشت.
وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی که ثمره عمر امام راحل است نباید تحت‌ الشعاع قرار گیرد.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7433/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.