مظفر سلطانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ما با جدیت در پی توقف پدیده زمین‌خواری هستیم تا بتوانیم با تمام توان از این ثروت‌های عمومی حراست و حفاظت کنیم.
وی با تأکید بر برخورد قاطع با هرگونه تصرف عرصه‌های مرتعی و جنگلی بیان کرد: از آنجا که منابع طبیعی جزو انفال محسوب می‌شوند با قاطعیت تمام به دنبال رفع تصرف اراضی ملی از هر شخص حقیقی و حقوقی هستیم.
وی گفت: در این راستا هیچ ‌گونه مماشات و مسامحه‌ای صورت نمی‌گیرد و ما برای صیانت از جنگل‌ها و مراتع و جلوگیری از تصرف عدوانی در اراضی ملی نیازمند همکاری تمامی مسئولان اجرایی و همچنین مردم هستیم.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان منوجان ادامه داد: حدود 10.8 هکتار از اراضی ملی توسط شخصی در منطقه چاه‌آموزی تصرف شده بود و متصرف در حال برقی کردن چاه کشاورزی بود.
وی عنوان کرد: با پیگیری‌های واحد حقوقی این اداره و توسط مأموران پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و نیروی انتظامی شهرستان منوجان این زمین خلع ید شد و به بیت‌المال بازگشت.
وی افزود: همچنین انشعاب برق موجود در این اراضی تصرفی جمع‌آوری و تیرهای برق از زمین خارج شد تا بار دیگر به کاربری سابق خود باز گردد.
سلطانی با اشاره به اینکه خلع ید از 2 هزار متر مربع از اراضی ملی در منطقه سررأس و آشکارو در شهرستان منوجان نیز انجام شده است گفت: در مجموع ارزش این 11 هکتار اراضی تصرفی یک میلیارد و 650 میلیون ریال بوده است.
وی خاطرنشان کرد: هرگونه زمین‌خواری بر اساس مواد 690 تا 693 قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و علاوه بر رفع تصرف، فرد متجاوز به حبس محکوم می‎شود.
وی گفت: مردم می‌توانند هر گونه آتش‌سوزی و تخریب و تصرف عرصه‌های منابع طبیعی و غیره را از طریق تماس با شماره 1504 و کد امداد جنگل و مرتع فرماندهی یگان حفاظت از منابع طبیعی اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن با متجاوزان برخورد قانونی شود.
شهرستان منوجان با وسعتی معادل هفت هزار و 500 کیلومتر مربع در فاصله 430 کیلومتری جنوب کرمان قرار دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار: رسول محمدحسنی
7450/6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.