سرهنگ خانباز امیرافظلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رفع تصرف این اراضی توسط نیروهای پاسگاه ویژه حفاطت از منابع طبیعی و بخش حقوقی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کهنوج انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: رفع تصرف از اراضی ملی با توجه به دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه مبارزه با پدیده زمین‌ خواری و سیاست‌ های سازمانی، همواره در دستور کار ماموران حفاظت از منابع طبیعی قرار دارد.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان اظهار کرد: مردم و مسئولان در زمینه مقابله با زمین ‌خواران باید مشارکت کنند تا عرصه ‌های ملی برای آیندگان محفوظ بمانند.
وی ادامه داد: تخریب و تصرف عرصه‌ های مرتعی و جنگلی تخلف است لذا برای آگاهی ‌بخشی به مردم نسبت به این تخلفات باید اقدامات اساسی انجام شود.
سرهنگ امیرافظلی خاطرنشان کرد: شماره تماس 1504 کد امداد جنگل و مرتع فرماندهی یگان حفاظت همواره آماده دریافت گزارش‌ ها و اخبار مردمی در زمینه آتش ‌سوزی، تخریب و تصرف اراضی ملی است تا از بروز خسارت‎ به عرصه‌ های منابع طبیعی جلوگیری شود.
وسعت جنگل های جنوب کرمان 480 هزار هکتار و وسعت مراتع این منطقه نیز بیش از یک میلیون و 918 هکتار است.
جنوب کرمان از نظر وسعت مراتع و جنگل ها رتبه یازدهم کشور را به خود اختصاص داده است.
اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
مرکز شهرستان کهنوج در فاصله 330 کیلومتری جنوب کرمان است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار: نجمه حسنی
7450/6003/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.