به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمود حسینی روز دوشنبه در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیرجان که در آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد افزود: هر منکری با تکرار تذکر لسانی جمع می شود و در شرایط کنونی مردم باید با تذکر لسانی نهی از منکر کنند و مطمئن باشید تکرار در نهی از منکر یا امر به معروف تاثیرگذاری خوبی دارد.
وی بیان کرد: دشمنان درصدد گرفتن فرهنگ اسلام و ارزش های دینی هستند و می خواهند فرهنگ غربی را در جامعه ترویج دهند، مبادا فرد یا افرادی به تحقق خواسته دشمنان کمک کنند و به حرمت شکنی ارزش های دینی بی تفاوت باشند.
امام جمعه سیرجان، روزه خوری در ملاء عام را یکی از حرمت شکنی های دینی عنوان کرد و گفت: دستگاه قضایی و نیروی انتظامی براساس قانون از اینگونه حرمت شکنی ها مراقبت کنند و اگر فردی مسافر یا مریض است نمی تواند در انظار عمومی به روزه خوری بپردازد.
هریک از اعضای ستاد در این نشست موارد مختلف راهکارهای نهادینه شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را ارائه دادند و مقرر شد ساختمان این ستاد توسط شهرداری ایجاد و تحویل شود.
همچنین اعلام شد کانال تلگرامی ستاد امر به معروف و نهی از منکر طراحی و فراگیر شده و رابطان امر به معروف ادارات و نهادهای سیرجان مطالب مرتبط با فریضتین را در این کانال گذاشته و پل ارتباطی با ستاد باشند.
مقرر شد 32 کانون فرهنگی و هنری مساجد برنامه های امر به معروف و نهی از منکر را اجرایی کنند و ادارات و نهادها نیز در حفظ حرمت ماه رمضان توجه جدی داشته باشند.
مرکز شهرستان سیرجان در 175 کیلومتری غرب کرمان است.
خبرنگار: محمد ایران نژاد ** انتشار: رسول محمدحسنی
7435/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.