احسان ذکریایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بازرسی ها در راستای کنترل بازار و به منظور شناسایی کالاهای غیراستاندارد و جلوگیری از عرضه و فروش آنها به مردم صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه نظارت و بازرسی شامل سه مرحله تذکر، اخطار و معرفی به مراجع قضایی است گفت: 935 مورد از این بازرسی ها، استاندارد بوده و مشکل خاصی را نداشته اند و مابقی هم غیراستاندارد که تذکر لازم به آنها داده شده است.
وی اظهار کرد: 738 مورد از این بازرسی ها مربوط به شهر جیرفت بوده که 528 مورد استاندارد بوده و به مابقی تذکر لازم داده شده است.
سرپرست اداره استاندارد جنوب کرمان گفت: بیشترین موارد تخلف مربوط به صنایع غذایی، بسته بندی، مهندسی پزشکی، نساجی و صنایع شیمیایی بوده است.
وی تصریح کرد: فرهنگ‌سازی در خصوص استاندارد نقش تأثیرگذاری در گرایش مردم به سمت کالاهای استاندارد دارد و اگر مردم میل زیادی به خرید کالای استاندارد داشته باشند واحد تولیدی هم موظف خواهد بود کالای استاندارد را تولید و عرضه کند.
ذکریایی افزود: این سازمان در راستای عمل به وظایف خود در بحث ترویج فرهنگ استاندارد اقدامات قابل توجهی را تاکنون انجام داده و برگزاری دوره‌های آموزشی، دیوارنویسی در مدارس و خیابان ها و آموزش دانش‌آموزان از جمله اقداماتی است که در این زمینه انجام شده است.
وی به نقش تأثیرگذار رسانه‌ها در ترویج فرهنگ استاندارد اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها می‌توانند با اطلاع رسانی ضعف ها و ضررهای کالاهای غیراستاندارد و معرفی کالای استاندارد، مردم را نسبت به گرایش و استفاده از کالای استاندارد تشویق کنند.
هم اکنون بیش از 10 هزار واحد صنفی در جنوب کرمان فعال است و شهرستان جیرفت دارای 24 اتحادیه صنفی و بیش از سه هزار واحد صنفی می باشد.
اداره استاندار مستقر در جیرفت هفت شهرستان جنوب استان کرمان را پوشش می دهد.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار: رسول محمدحسنی
6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.