به گزارش دریافتی ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری فارس علیرضا رزم حسینی عصر پنجشنبه در دیدار مدیرکل و معاونین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، افزود: اهمیت میراث فرهنگی اگر بیشتر از صنعت و معدن نباشد، کمتر نیست زیرا سازمانی است که با تاریخ و تمدن یک سرزمین سر و کار دارد.
استاندار کرمان تاکید کرد کهدر شرایط ایده آل پدید آمده طی سه سال اخیر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان می تواند با ایجاد رقابت بین مراکز گردشگری و تفریحی در جهت جذب گردشگران داخلی و خارجی گام بردارد.
استاندار کرمان تصریح کرد: در ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم در استان کرمان، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه بود اما امروز به سازمانی فعال و پویا تبدیل شده است و شاهد همدلی خوبی بین مجموعه میراث هستیم.
رزم حسینی با تاکید براینکه برغم اقدامات صورت گرفته اما استان کرمان با نقطه مطلوب هنوز فاصله دارد، خاطرنشان کرد: حوزه آموزش در استان کرمان کمتر مورد توجه قرار گرفته است لذا سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با ساماندهی رستوران ها و مراکز اقامتگاهی می تواند در جهت آموزش رایگان آنها اقدام کند.
وی یادآور شد: در مجموعه تفریحی و گردشگری قائم شهر کرمان بدنبال آن هستیم تا سالن مدرن با رعایت استانداردهای جهانی ساخته شود تا این شهر بتواند میزبان کنفرانس های جهانی باشد و از این حوزه درآمدزایی کند.
******
**ورود 50 درصد گردشگر به استان کرمان طی دو ماه سال جاری
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت های قاطع استاندارکرمان، گفت: با مرور و بررسی تاریخچه سازمان میراث فرهنگی استان کرمان در می یابیم که در دولت تدبیر و امید حجم کارهای سترگ و عظیم در دوره مدیریت رزم حسینی به عنوان نماینده عالی دولت در استان کرمان در این سازمان رخ داده است که همگان به این امر اذعان دارند.
محمود وفایی با تاکید براینکه استان کرمان پس از سالها مهجوریت طی دولت تدبیر و امید و با حمایت های استاندار کرمان در حوزه گردشگری در سطح کشور مطرح شد، افزود: ابنیه و آثار با ارزشی که معطوف به دوره های خاص هستند، در این دوره بازسازی و مرمت شدند.
وی با اشاره به اینکه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان علاوه بر اقدامات اجرایی در مباحث دیگری همچون مباحث علمی، پژوهشی و فرهنگی فعال است، یادآورشد: ادغام این سه حوزه در قالب یک سازمان موجب شده است تا گاهی اوقات یک پارادوکس صورت پذیرد اما در دولت تدبیر و امید هماهنگی خوبی بین واحدها انجام گرفته است.
وفایی با اشاره به اینکه رویکرد استاندار کرمان موجب شده است تا برنامه های تعاملی را به طور جد در این حوزه ها دنبال کنیم، تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز مزاحم توسعه نیست بلکه به عنوان سازمان پیشرو در مباحث توسعه ای شناخته و مطرح شده است.
وی ضمن تشریح اقدامات و عملکرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان طی دولت تدبیر و امید، خاطرنشان کرد: استان کرمان طی دو ماه گذشته سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 50 درصد ورود گردشگر داشته است که با تثبیت این روند، استان کرمان به عنوان یکی از مقاصد چهارگانه گردشگری ایران مطرح خواهد شد.
وی از معرفی شهر کرمان به عنوان میزبان روز جهانی گردشگری در 27 سپتامبر 2019خبر داد و تصریح کرد: امروز فعالیت های استاندار کرمان و مجموعه کارکنان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان به ثمر نشسته است.
5054/دریافت و انتشار : بهنام احمدی **
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.