ابراهیم حیدری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از این که نیشابور به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شد، تصمیم گرفت طرحی به نام جام‌ باشگاه ‌های کتابخوانی کودک و نوجوان سال 1395 را به پیشنهاد نیشابور برگزار کند و مرحله نخست این طرح در 15 شهر کشور اجرا شد.
وی ادامه داد: دوره آموزشی جام باشگاه ‌های کتابخوانی کودک و نوجوان از 2 فروردین سال جاری آغاز شده و تا هفته کتاب (آبان ماه سال جاری ) ادامه دارد.
وی با بیان اینکه نخستین کارگاه آموزشی باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان ویژه مربیان و موسسات روز گذشته در شهرستان جیرفت برگزار شد گفت: این جام با همت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب رویدادهای ترویج کتابخوانی در کشور در حال برگزاری است.
وی ادامه داد: 2 هزار باشگاه کتابخوانی و بیش از 22 هزار کودک در نخستین دوره این طرح مشارکت داشته اند.
وی افزود: پیش بینی می شود امسال 2 هزار و 500 باشگاه با 22 هزار عضو در جام‌ باشگاه ‌های کتابخوانی کودک و نوجوان کشور با هم به رقابت بپردازند.
وی با بیان اینکه گروه های سنی هفت تا 9، 9 تا 11 و 11 تا 14 سال به صورت جداگانه در جام باشگاه های کتابخوانی حضور پیدا می کنند تصریح کرد: باشگاه های کتابخوانی برای ثبت مشخصات خود پس از دریافت معرفی نامه از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر خود به پایگاه اینترنتی www.bookpromotion.ir مراجعه کنند.
حیدری اظهار کرد: این جام با حمایت نهادهای غیردولتی و دستگاه های اجرایی و عمومی شهرهای هدف، در شهرهای شرکت کننده در رقابت پایتخت کتاب ایران برگزار می شود.
وی بیان کرد: ایجاد جام باشگاه ‌های کتاب و کتابخوانی کودک و نوجوان نشان می ‌دهد که طرح‌ ها و ایده‌ ها فقط مخصوص به تهران نیست بلکه همه شهرها می‌ توانند در این طرح مشارکت داشته باشند و با ارائه طرح ‌ها و ایده ‌های جدید بتوانند در سطح ملی دیده شوند.
دبیر جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان کشور گفت: روستای دریاچه شهرستان جیرفت در استان کرمان به عنوان روستای فعال کتاب و کتابخوانی در این جام شرکت می کند.
وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی گسترش فرهنگ کتابخوانی و ترویج کتابخوانی در گروه سنی کودک و نوجوان است.
دبیرجام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان کشور در سفر 2 روزه خود به جیرفت در کارگاه آموزشی باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان این شهرستان شرکت کرد.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبارجنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7450/6003/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.