به گزارش ایرنا حمید ملانوری روز جمعه در حاشیه رای گیری در مسجد جامع شهر رفسنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حیات سیاسی کشور و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی به حضور گسترده مردم پای صندوق های رأی و انتخاب شایسته آنها بستگی دارد.
وی با اشاره به اینکه حکومت مردم بر مردم و شایسته سالاری اصل مهم انتخابات است بیان کرد: بنابراین حضور پررنگ مردم امری مهم در این انتخابات است.
فرماندار رفسنجان با اشاره به وجود 197 شعبه اخذ رأی در این شهرستان گفت: 257 صندوق رأی در این شعب مستقر شده و آرای مردم را جمع آوری می کنند.
وی افزود: در برخی شعب بنا به جمعیت زیاد 2 تا سه صندوق وجود دارد و از 197شعبه اخذ رأی 148 شعبه ثابت و بقیه سیار است.
فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: اولین بار در 78 شعبه شهر رفسنجان رأی گیری انتخابات شورای اسلامی این شهر به صورت تمام مکانیزه انجام می شود.
وی گفت: براساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95، جمعیت شهرستان رفسنجان 311 هزار و 214 نفر است که از این تعداد بیش از 203 هزار نفر واجد شرایط رأی دادن و بیش از چهار هزار و 500 نفر رای اولی هستند.
ملانوری بیان کرد: در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 بیش از 75 درصد مردم شهرستان رفسنجان شرکت داشتند و در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری سال 94 نیز 61.7 درصد مشارکت مردم را شاهد بودیم.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب و نیز به دلیل موقعیت خاص کشورمان در منطقه، می طلبد مردم مشارکت هرچه بیشتری داشته باشند تا دشمن شاد نشویم.
فرماندار رفسنجان گفت: در این انتخابات قبل از انداختن رأی به صندوق به فکر اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبری و به فکر تداوم استقلال و امنیت و سربلندی امام راحل و شهدا باشیم.
وی تأکید کرد: با اتکا به این تفکر به صحنه بیاییم و انتخابات را که یک تکلیف شرعی است و هرچه فهم و اندیشه ما بیشتر باشد انتخاباتی سالم برگزار کنیم و افرادی متدین و کارآمد انتخاب شوند.
ملانوری بر رعایت اصل بی طرفی و قانون اشاره کرد و گفت: در شهر سرچشمه انتخابات به شکلی برگزار می شود که افراد رای دهنده باید یکسال قبل از انتخابات پیش رو ساکن شهر سرچشمه باشند.
امام جمعه رفسنجان هم پس از انداختن آرای خود اظهار کرد: مردم همچون سال های گذشته با حضور حداکثری خود پای صندوق های رأی حماسه ای سیاسی را رقم خواهند زد.
حجت الاسلام عباس رمضانی پور بیان کرد: باید آگاهانه و با شناختی کامل به بهترین ها رأی داد تا افرادی اصلح بر کرسی های ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا بنشینند و به مردم خدمت کنند.
وی گفت: مسلما پیروز میدان انتخابات، مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی است و مردم باید با حضور حداکثری خود در صحنه انتخابات اقتدار نظام و رهبری را حفظ کنند.
رای گیری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ساعت 8 امروز (جمعه) 29 اردیبهشت همزمان با سراسر کشور در 2 هزار و 668 شعبه اخذ رای استان کرمان آغاز شد.
مرکز شهرستان رفسنجان در 110 کیلومتری شمال کرمان است.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7433/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.