به گزارش ایرنا این همایش امروز (یکشنبه) با حضور متخصصان و صاحبنظران داخلی و خارجی و با محورهای فرصت های سرمایه گذاری در معادن روباز و کاربرد فناوری های نوین در معادن روباز کشور گشایش یافت و تا 27 اردیبهشت در دانشگاه شهید باهنر ادامه دارد.
رئیس همایش ملی معادن روباز در این آیین اظهار کرد: اولین همایش معادن روباز کشور سال 1380 با ابتکار شرکت مس منطقه ای کرمان برگزار شد و از سومین
و آخرین همایش نیز 10 سال می گذرد.
سعید کریمی نسب افزود: فرصت های سرمایه گزاری در معادن روباز، طراحی، ژئو مکانیک، پایداری شیب، پایش و ابزاربندی، ترابری، حفاری و انفجار و برنامه ریزی تولید از جمله محورهای این همایش است.
وی با بیان اینکه همایش معادن روباز به مدت چهار روز برگزار می شود خاطرنشان کرد: تاثیرپذیری معدن روباز و زیر زمینی، فتوگرامتری کوتاه برد، زهکشی، ایمنی و محیط زیست، بازسازی، مدیریت و اقتصاد و همچنین آموزش و پژوهش از دیگر محورهای این همایش ملی است.
وی اضافه کرد: میهمانانی از کشورهای ایتالیا و استرالیا نیز نظرات کارشناسی خود را در مسیر همایش ارائه می کنند و 49 مقاله شفاهی به دبیرخانه چهارمین همایش ملی معدن روباز ارائه شده که تعدادی از مقاله ها به صورت پوستر به چاپ رسیده است.
کریمی نسب گفت: این همایش با مشارکت دانشگاه شهید باهنر کرمان، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، سازمان ایمیدرو، سازمان نظام مهندسی معدن، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، شرکت میدکو و چند شرکت معدنی و صنعتی استان کرمان برگزار شد.
وی افزود: آخرین روز همایش نیز به بازدید متخصصان و علاقه مندان حوزه معدن از معادن روباز استان کرمان اختصاص داده شده است.
دانشگاه شهید باهنر کرمان با 11 دانشکده از جمله دانشکده فنی و مهندسی 15 هزار دانشجو در 400 رشته تحصیلی دارد.
سالانه حدود 63 میلیون تن مواد معدنی در استان کرمان استخراج می شود که 21 درصد استخراج کل کشور را در بر می گیرد.
42 نوع ماده معدنی از 380 معدن در استان کرمان استخراج می شود و مس، سنگ آهن، ذغالسنگ، کرومیت و تیتانیوم از مواد معدنی شاخص این استان است که به 'بهشت معادن' شهرت دارد.
خبرنگار: کمیل بهشتیان ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7429/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.