به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز یکشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان (گام دوم مثلث توسعه اقتصادی) منطقه پنج شامل شهرستان کوهبنان افزود: شهرستان کوهبنان با ظرفیت های گردشگری خود می تواند به یک مقصد گردشگری به ویژه در گردشگری معدنی تبدیل شود.
'کرمان در سفر اردیبهشت سال گذشته رئیس جمهوری به این استان به عنوان استان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور معرفی و سپس با ابتکار مدیریت استان به هشت منطقه (زون) اقتصادی تقسیم شد.'
'تاکنون 21 شرکت و موسسه توانمند اقتصادی مدیریت توسعه را در این مناطق هشتگانه که هر کدام تعدادی از شهرستان های استان را شامل می شود، برعهده گرفته اند.'
استاندار کرمان ادامه داد: باید به معادن شهرستان کوهبنان که منجر به ایجاد شغل پایدار می شود، توجه ویژه ای انجام شود.
وی گفت: باید با سیاست صحیح به سمت فرآوری محصولات معدنی در کوهبنان حرکت کنیم و این رابطه باید از نیروهای متخصص استفاده کرد.
رزم حسینی با اشاره به اینکه مدل مناطق جغرافیای اقتصادی در استان به سوی عمق بخشیدن به فعالیت ها پیش می رود افزود: این مدل یک مدل موفق در کشور به شمار می رود.
وی حضور دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان معین اقتصادی کوهبنان را اقدامی بی نظیر برشمرد و تصریح کرد: هفته آینده جلسه ای با رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد برگزار می شود تا پشتیبانی های مورد نیاز بیشتر شود.
استاندار کرمان اظهار کرد: نخستین بار در کشور مجموعه فرهنگی و آموزشی وارد عرصه توسعه مناطق شده که بسیار حائز اهمیت است.
وی گفت: شبکه دولت و بروکراسی های دولتی موجب می شود برخی متخصصان معدنی برای شناسایی ظرفیت های معدنی شهرستان های مختلف از جمله کوهبنان وارد نشوند.
رزم حسینی همچنین بر توسعه وحدت در جامعه و پرهیز از سیاسی کاری و ایجاد اختلاف تاکید کرد و افزدو: با تحقق وحدت، وقت مدیران صرف خدمت بهتر به مردم می شود.
وی تصریح کرد: حجم حضور مقامات کشوری موثر در پیشرفت استان در دولت تدبیر و امید در استان کرمان در بازه زمانی بعد از انقلاب بی نظیر است.
استاندار کرمان بر توسعه کارگاه های قالی بافی تاکید کرد و گفت: تفاهم نامه بافت 50 هزار مترمربع تفاهم نامه امضا و تاکنون یکهزار و 500 مترمربع بافته شده است.
معاون امور عمرانی استاندار کرمان هم در این نشست گفت: از مجموع بیکاران در شهرستان کوهبنان، 416 نفر در روستاها هستند که با بسیج همگانی می توان مشکل اشتغال در این مناطق را برطرف کرد.
ابوالقاسم سیف الهی افزود: شهرستان کوهبنان 21 هزار و 500 نفر جمعیت دارد که برای حل مشکل بیکاری در این شهرستان می توان از ظرفیت تسهیلات ارزان قیمت نیز استفاده کرد.
سالانه حدود 63 میلیون تن مواد معدنی در استان کرمان استخراج می شود که 21 درصد استخراج کل کشور را در بر می گیرد.
42 نوع ماده معدنی از 380 معدن در استان کرمان استخراج می شود و مس، سنگ آهن، ذغالسنگ، کرومیت و تیتانیوم از مواد معدنی شاخص این استان است.
شمال کرمان شامل شهرستان های کوهبنان، زرند و راور از معادن غنی ذغالسنگ و سنگ آهن برخوردار است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.