محمد شکرچی زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعتبارات پروژه های استان کرمان از محل اعتبارات منطقه ای و ملی از محل شرکت های دولتی تخصیص داده شده و با پیگیری دولت یازدهم در قالب برنامه ششم تخصیص یافته است.
وی تصریح کرد: با پیگیری مسائل و با گسترده تر شدن دامنه کاربرد وظایف حاکمیتی نباید برخی کارها فقط در مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی تهران انجام شود و توانستیم این موضوع را در دولت یازدهم به بسیاری از استان ها گسترش دهیم.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: در دولت دوازدهم نیز با پشتیبانی دولت اینگونه اقدامات را پیش خواهیم برد.
وی گفت: به منظور توسعه شبکه شتاب نگاری در استان کرمان علاوه بر اعتبارات ملی از اعتبارات استانی و محلی نیز از طریق استانداری و شهرداری کرمان منابعی تامین شده است.
شکرچی زاده افزود: دفتر منطقه ای جنوب شرق را در استان کرمان افتتاح کردیم زیرا در کرمان زلزله اهمیت بالایی دارد و یکی از وظایف این دفتر تعیین گسل های اصلی شهر کرمان است.
وی عنوان کرد: پیش از این هیات دولت تصمیمی برای احداث این دفتر گرفته بود و از طریق این دفتر و همکاری دستگاه های مرتبط مکان و پهنه گسل را تا پایان شهریورماه مشخص خواهیم کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: آخرین دستگاه شتاب نگار زلزله را در اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان نصب کردیم که اطلاعات مربوط به زلزله را بر خط به مرکز مدیریت بحران منتقل می کند.
وی افزود: اقدامات دیگری برای بهبود وضعیت راه های بتنی و راه های آسفالت را در دستور کار داریم و بناست که دفتر منطقه ای برای تحقیق و بررسی کارخانه های آسفالت، تولید بتن و نیوجرسی راه اندازی شود.
شکرچی زاده با بیان اینکه اقدامات مربوط به آموزش و برگزاری دوره های آموزشی را در سفر به کرمان در دستور کار قرار دادیم اظهار کرد: امروز با سازمان نظام مهندسی استان کرمان دوره آموزشی برای مقاوم سازی ساختمان ها در برابر آتش برگزار کردیم و تجربه پلاسکو در این نشست مطرح شد.
وی گفت: با استفاده از دانش روز خسارت هایی که ساختمان های بلند را در کلانشهرها تهدید می کند باید طبق ضوابط مربوط به مقاوم سازی بررسی شود.
رئیس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی افزود: 2 تفاهم نامه با مقامات استان، اداره کل راه و شهرسازی و معاونت عمرانی و فنی استانداری کرمان برای موضوعات فنی و اجرایی تنظیم شد و توافق نامه ای با نظام مهندسی استان امضا کردیم که تمرکز بر دوره های آموزشی و تکمیل پروژه های تحقیقاتی دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی دیروز (چهارشنبه) برای انجام سفری 2 روزه وارد کرمان شد و از برخی طرح های حوزه راه و شهرسازی در کرمان نیز بازدید کرد.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7420/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.