به گزارش ایرنا سرهنگ جلال شرافت روز پنجشنبه در دوره آموزشی جواد الائمه (ع) برای بهینه سازی روش های شناسایی اموال قاچاقچیان با هدف ضربه به بنیان اقتصادی قاچاقچیان مواد مخدر در کرمان افزود: تلفیق کار عرضه و فروش مواد مخدر در فضای مجازی و حقیقی موجب دشواری کار مبارزه با مواد مخدر شده است اما پلیس بر اقدامات قاچاقچیان مواد مخدر در فضای مجازی اشرافیت دارد.
وی بر هوشیاری و مراقبت والدین تاکید کرد و گفت: در حال حاضر دستگاه های موبایل هوشمند در اختیار اکثر جوانان قرار دارد و اینترنت نیز به صورت اینترنت همراه درآمده است که دسترسی به فضای مجازی را تسهیل می کند و باید در برابر مخاطرات این فضا، برنامه ریزی لازم را داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه پلیس مبارزه با مواد مخدر از فضای مجازی غافل نیست افزود: در گذشته اگر اتفاقی در موضوعات مواد مخدر می افتاد و مجرمان تحرکاتی را در این فضا داشتند، از فضای مجازی به عنوان ابزار ارتباطی استفاده می کردند که اکنون تبلیغات و محصول خود را در این فضا ارائه می کنند.
این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: هم اکنون برخی افراد در فضای مجازی به راحتی روش کاشت و نوع مواد و موارد مربوط به کاشت مواد مخدر را در کانال های مختلف مطرح و با این شگرد اقدام به جلب مشتری می کنند.
وی گفت: رواج موسیقی های مخدر نیز در فضای مجازی رو به افزایش است که باید برای مقابله با آن اقدام جدی و قانونی صورت گیرد.
سرهنگ شرافت اقدامات صاحبان شبکه های تبلیغ مواد مخدر در فضای مجازی را حساب شده و روانشناسانه دانست و عنوان کرد: برخی موارد دیده شده که جوانان با مدارک بالای تحصیلی بالا نیز فریب این افراد را خورده و معتاد شده اند.
وی گفت: اخیرا یک شبکه گسترده با عنوان 'اسپایدر' از سوی این مرکز در فضای مجازی شناسایی شده و مورد ضربه قرار گرفته که این پرونده همچنان مفتوح و در دست رسیدگی است.
دوره آموزشی جواد الائمه (ع) برای بهینه سازی روش های شناسایی اموال قاچاقچیان با هدف ضربه به بنیان اقتصادی قاچاقچیان مواد مخدر از روز گذشته (چهارشنبه) کار خود را آغاز کرد و ظهر امروز به پایان می رسد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.