به گزارش ایرنا محمد شکرچی زاده شامگاه چهارشنبه در جمع انبوه سازان استان کرمان افزود: دولت یازدهم مقوله مسکن را در اولویت کاری خود و جزو برنامه هایش قرار داد.
وی گفت: سیاستی که با عنوان انبوه سازی گسترده در دولت قبل آغاز شد و عوارضی همچون تورم را به همراه داشت نتیجه اش این شد که بیش از 50 تا 70 درصد مسکن مهر محقق شد که این عرضه و تقاضا نیز در مقایسه با سرمایه گذاری که انجام شد، جواب مناسبی نداد.
وی بیان کرد: دولت می بایست شان خود را در حد سیاست گذاری محدود کند به جای اینکه مباشر شود و امید داریم در دولت آینده با توجه به اتمام تعهد ساخت مسکن مهر به این سمت حرکت کنیم.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی افزود: مقوله مسکن یکی از نیازهای مهم است که به همراه سایر نیازها مثل اشتغال باید مد نظر قرار گیرد و قاطعانه می توان گفت که مجموعه دولت های مختلف وظایف خود را در این راستا به خوبی انجام نداده اند و با توجه اقداماتی که طی این چهار سال رقم خورد می توانستیم بهتر از این در سال های گذشته عمل کنیم.
وی همچنین گفت: در تولید سیمان کشور ما جزء اولین کشورهای منطقه است و بیش از 80 سال است که سابقه ساخت و ساز بتنی در کشور وجود دارد و این در حالی است که خیلی از کشورهای منطقه بعد از ما این کار را شروع کردند.
شکرچی زاده بیان کرد: در گذشته 10 تا 15 میلیون تن اضافه تولید سیمان داشتیم که ساماندهی این وضعیت در دولت یازدهم شروع شد و امروز به توفیقات خوبی دست یافته ایم.
وی سازه بتنی سر در دانشگاه تهران در دهه 40 را نمونه ای شاخص از نماد سازه های بتنی کشور نام برد و افزود: این بتن مقاومت بسیار زیادی دارد و امروز نماد عالی کشور است که یک شرکت سوئیسی کار آن را شروع کرد و بعد از خلع ید به شرکت ایرانی واگذار می شود.
وی گفت: از شاخص های دیگر می توان مجموعه 50 هزار واحدی در اکباتان در دهه 50 را نام برد که به عنوان اولین تکنولوژی ساخت در کشور به شمار می رود.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی سد کارون یک، دو، سه و چهار را جزو افتخارات پروژه های بتنی در کشور دانست و اظهار کرد: بتن در کشور سابقه ای خوب دارد و در دنیا شالوده تمدن است که یک عنصر پایه ای و بنیادین برای ساخت و ساز محسوب می شود.
وی با بیان اینکه مصالح بتن در عرصه بین المللی بعد از آب بسیار پرکاربرد و پرمصرف است گفت: در حوزه پل سازی نمونه های خوبی را در استفاده از بتن داریم و فقط باید حد انتظاری را که از بتن تعریف کرده ایم روی آن تجدیدنظر کنیم.
وی تصریح کرد: سرانه مصرف بتن در دنیا بیش از 2 تن به ازای هر نفر در سال است و در کشور ما بیش از دو برابر آن است.
شکرچی زاده یکی از دلایل مصرف زیاد بتن را عنصر سازگار با محیط زیست عنوان کرد و گفت: 5 درصد منابع مهم برای ساختن بتن در کشور موجود است و یکی از ویژگی هایی است که بتن در کشور به عنوان عنصر پرمصرف محسوب می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی امروز (چهارشنبه) برای انجام سفر 2 روزه وارد کرمان شد.
خبرنگار: کمیل بهشتیان ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7429/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.