به گزارش ایرنا حمید ملانوری روز سه شنبه در نشست شورای اداری رفسنجان در محل فرمانداری اظهار کرد: این طرح با سرمایه گذاری چینی ها در این منطقه به مدت سه سال در حال اجراست.
وی تصریح کرد: شرکت سرمایه گذاری چینی در ایران ایجاد شده که در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان سرمایه گذاری کرده اند.
وی گفت: همچنین بتازگی در راستای اجرای طرح های اقتصادی در این شهرستان عملیات احداث کارخانه آلومینیوم هنزا در کشکوئیه رفسنجان با اعتبار 30 هزار میلیارد ریال آغاز شد که با اجرای این طرح برای بیش از 3 هزار نفر اشتغالزایی خواهد شد.
فرماندار رفسنجان ادامه داد: طرح احیاگران آبادی نیز یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی است که از سال گذشته در رفسنجان منظور اشتغالزایی در روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها در حال اجراست و قرار است به سراسر استان تعمیم داده شود.
وی گفت: در قالب این طرح برای هر دهستان سند توسعه ای اشتغال تدوین شده است و در هر دهستان با توجه به اقلیم آب و هوایی و اقلیم خاک و نیز ظرفیت های موجود اشتغالهایی با ارایه تسهیلات کم بهره به متقاضیان راه اندازی می شود.
ملانوری خاطرنشان کرد: با صندوق کارآفرینی امید استان و ناحیه مقاومت بسیج رایزنی ها انجام شده و قرار است تسهیلات را در راستای اجرای این طرح در روستاهای استان ارایه دهند.
وی گفت: مس، نعمت و ظرفیت بزرگی برای رفسنجان است که باید قدردان باشیم و این شرکت بسیاری از حمایت های مالی را به منطقه ارایه می دهد اما سهم نیروهای رفسنجانی در این شرکت اندک است.
ملانوری افزود: در توزیع اشتغال از مس توقع داریم اعتدال را برقرار کند زیرا شرکت ملی صنایع مس ایران در مناطق آذربایجان و استان کرمان مس تولید می کند و عمده این مناطق معادنی در شهربابک و سرچشمه است بنابراین نیروهای سرچشمه بهتر است از رفسنجانی ها تأمین شود.
فرماندار رفسنجان به انتخابات 29 اردیبهشت اشاره و تصریح کرد: 197 شعبه اخذ رای در رفسنجان در نظر گرفته شده و امید می رود در این شهرستان در فضای امن مردم با حضور حداکثری خود پای صندوق های رأی حماسه ای سیاسی خلق کنند.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7433/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.