به گزارش ایرنا مسعود مطهری عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته موارد جنین مبتلا به تالاسمی ماژور با مجوز پزشکی قانونی سقط و 2 هزار و 61 زوج مشکوک نهایی در برنامه تالاسمی تعیین وضعیت شد.
وی گفت: 18 اردیبهشت هر سال با هدف توجه بیشتر به مساله تالاسمی روز جهانی تالاسمی نامگذاری شده و دانشگاه علوم پزشکی برنامه هایی در این زمینه برنامه ریزی کرده است.
وی بیان کرد: برگزاری همایش یک روزه به مناسبت روز جهانی تالاسمی در شهرستان منوجان، دیدار با بیماران تالاسمی ماژور در مرکز بیماری های خاص شهرستان جیرفت و کهنوج توسط معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت جیرفت و صحبت با خانواده بیماران و آگاهی از مشکلات این خانواده ها از برنامه های معاونت بهداشتی در منطقه جنوب کرمان است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: وجود امکانات درمانی استاندارد و دستیابی به خون سالم و کافی برای همه بیماران تالاسمی و عدم تولد بیمار تالاسمی در کشور اهداف عمده ای است که برای دستیابی به آن تلاش می شود.
وی اظهار کرد: تالاسمی یک بیماری کم خونی ارثی و یکی از شایع ترین اختلال ها و بیماری های خونی است که به صورت ارثی از نسلی به نسل دیگر منتقل و فرد مبتلا به تالاسمی ماژور از والدین ناقل تالاسمی متولد می شود.
مطهری به برگزاری همایش یک روزه در شهرستان عنبرآباد اشاره کرد و گفت: این همایش امروز برگزار شد و جلسه آموزشی و توجیهی برای گروه هدف عاقدین محلی در شهرستان قلعه گنج توسط مرکز بهداشت این شهرستان برگزار می شود.
دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هفت شهرستان جیرفت، کهنوج، فاریاب، رودبار جنوب، عنبرآباد، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7450/6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.