سید یعقوب موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سوسک حنایی خرما یکی از آفات قرنطینه داخلی کشور است که استان سیستان و بلوچستان آلوده به آن است و تا فاصله 30 کیلومتری مرز روستاهای خرماخیز منطقه این استان، انتشار آلودگی می کند لذا کشاورزان در این زمینه آگاه باشند.
وی بیان کرد: این آفت بسیار خطرناک است و می تواند با تغذیه بافت داخلی و تاج درخت، سبب نابودی درختان نخل شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با بیان اینکه خرما مهمترین محصول این منطقه است گفت: معیشت و اقتصاد بخش زیادی از مردم جنوب کرمان بر پایه تولید محصول خرماست لذا با همکاری کشاورزان باید اقداماتی در جهت پیشگیری و جلوگیری از ورود آین افت به منطقه انجام شود.
وی ادامه داد: پست قرنطینه در مبادی ورودی و مرز شهرستان های جنوبی شامل شهرستان رودبارجنوب، قلعه گنج و منوجان در دست اقدام است و برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی برای کشاورزان مرزی نیز برنامه ریزی شده است.
موسوی گفت: نخلستان های روستاهای مرزی و وضعیت آلودگی مورد پایش و ردیابی قرار خواهد گرفت و کشاورزان به ویژه نخلداران جنوب کرمان بدون هماهنگی کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی هفت شهرستان جنوب کرمان هیچ گونه پاجوش و برگ و محموله خرما را وارد منطقه نکنند.
سالانه بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در هفت شهرستان زیر پوشش سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تولید می شود.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7450/6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.