مدیر اجرایی طرح بین المللی جف در کرمان روز یکشنبه در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح با مشارکت سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور و فائو در شهرستان ریگان از سال 92 اجرا شد و با توجه به موفقیت اجرای آن که قرار بود پنج ساله باشد، به مدت 2 سال دیگر تمدید شد.
محمدامین فصیح زاده اظهار کرد: کارشناسان امور جنگل ها و بیابان کشورهای ترکیه، عراق، آلمان، ایتالیا و غنا امروز از فعالیت های احیای اراضی تخریب شده با مشارکت جوامع محلی و ایجاد اشتغال های خرد در شهرستان ریگان بازدید کردند.
وی افزود: طرح جف توسط کارشناسان فائو به عنوان طرحی موفق شناخته و تاکید شده که تجربیات آن به سایر استانها و کشورها منتقل شود.
وی بیان کرد: طرح بین المللی جف در 53 روستای شهرستان ریگان و در 247 هزار هکتار از اراضی این شهرستان در حال اجراست و محور فعالیت، مشارکت مردم است.
فصیح زاده گفت: 10 صندوق خرد روستایی در 10 کمیته ساماندهی شده است که از طریق آورده مردم، منابع طبیعی و طرح جف تامین اعتبار می شود.
شهرستان ریگان یکی از کانون های بحرانی فرسایش بادی است و توفان های مکرر و شدید شن به همراه ریزگردها مدتهاست مردم این منطقه را با مشکلات متعدد مواجه کرده است.
بیشتر مناطق استان کرمان به ویژه شرق این استان به دلیل تغییرات اقلیم، خشکسالی متوالی و کم بارانی، تغییر کاربری های اراضی و نامناسب بودن مدیریت منابع آب در گذشته دچار پدیده هایی چون هجوم ریزگردها و توفان شن شده است.
طرح جامع مقابله با فرسایش بادی و هجوم ریزگردها در شرق این استان فروردین امسال بعد از 13 سال در دولت تدبیر و امید اجرا و عملیات مالچ پاشی در این منطقه آغاز شد.
ریگان در 285 کیلومتری شرق کرمان است.
خبرنگار: موسی ملائیان ** انتشار: رسول محمدحسنی
7442/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.