به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دادگستری استان کرمان، یدالله موحد در نشست تعامل و هم اندیشی درباره تدوین کتاب تاریخ عدلیه در کرمان افزود: تدوین این کتاب باید از غنای علمی لازم برخوردار باشد تا آیندگان بتوانند آن را حتی در نقاط مختلف جهان مورد بهره برداری علمی قرار دهند.
وی با اشاره به اینکه در هر برهه ای از تاریخ، بحث عدالت و قضا دارای نقاط قوت و ضعفی بوده است ادامه داد: بحث عدالت و قضا هم مثل مباحث سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در طول تاریخ دچار تحولات و گاهی ساختارها و گاهی مبانی عدالت دچار تغییراتی شده است.
وی عنوان کرد: تدوین این تحولات در مقاطع مختلف تاریخی کشور و به ویژه در استان کرمان می تواند تجربه و اندوخته ای ارزشمند برای انجام کارهای پژوهشی و اجرایی برای نسل های آینده باشد.
رئیس کل دادگستری کرمان گفت: ضرورت دارد با کمک و بهره گیری از متخصصان و تاریخدانان استان، یک اثر ماندگار و ارزشمند با غنای علمی بالا در حوزه تاریخ قضا در استان کرمان منتشر شود.
نشست تعامل و هم اندیشی درباره تدوین 'کتاب تاریخ عدلیه در کرمان' با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمان و جمعی از معاونان، مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوبشرق کشور ( کرمان)، رئیس بخش تاریخ دانشگاه شهید باهنر کرمان، رئیس انجمن تاریخ کرمان و مولف کتاب در محل دادگستری کرمان برگزار شد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.