به گزارش ایرنا حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های نماز جمعه بردسیر افزود: به همین دلیل است که شاهد هستیم نامزدهای هر دو انتخابات پیش رو کاملا آزادانه مسائل و دیدگاه هایشان را مطرح می کنند.
وی انتخابات را عرصه دخالت مردم در سرنوشت سیاسی و اجرایی خودشان توصیف کرد و گفت: مردم در این نظام ولی نعمت مسئولان هستند و این انقلاب و نظام به آنها تعلق دارد. وی بیان کرد: مردم بودند که با حضور در راهپیمایی باعث پیروزی انقلاب شدند و جنگ را اداره کردند، کشور را بیمه و نظام را حفظ کردند و مردم به تعبیر مقام معظم رهبری سایه جنگ را از این کشور دور نگه داشتند نه مسائل دیگری که برخی مطرح می کنند.
امام جمعه بردسیر با اشاره به اینکه مناظره ها باید برای مردم کلاس اخلاق باشد ادامه داد: امیدواریم در مناظره دوم نامزدها حرمت ها و مسائل اخلاقی را رعایت کنند زیرا شنیدن برخی حرف ها از نامزدی که شورای نگهبان از میان هزار نفر تایید کرده و جزو سرمایه ها و بزرگان این نظام هستند ناراحت کننده و ممکن است باعث یاس و ناامیدی مردم بشود.
وی گفت: کسی که می خواهد بالاترین مسئولیت اجرایی را در این نظام جمهوری اسلامی به عهده بگیرد نباید بدون مدرک، مطلبی را مطرح کند.
حجت الاسلام تارم اضافه کرد: انتخابات تمام می شود و آنچه باقی می ماند اخلاق و انسانیت است لذا به نامزدهای شوراها هم توصیه می کنم مبادا در رقابت های انتخاباتی به جای دلگرم کردن مردم تاخت و تازها با رقبا به قدری زیاد باشد که بنا باشد پس از انتخابات هم ادامه داشته باشد.
وی با تبریک میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان گفت: جامعه ای که از نیروی جوان استفاده کند کمتر دچار مشکل می شود لذا بزرگسالان باید تجارب خود را بی کم و کاست به آنها که باید آینده این مملکت را اداره کنند، انتقال دهند.
وی با اظهار امیدواری به اینکه دولت آینده از جوانان بیشتر استفاده کند افزود: هیات امنای مساجد سعی کنند جوانان و فرزندان خود را وارد عرصه های مذهبی و فرهنگی کنند و تجارب خود را به آنها انتقال دهند چرا که باید نقش جوانان در هیات های مذهبی نیز همانند سایر عرصه ها پررنگ باشد.
خبرنگار: زهرا بیرمی نیا ** انتشار: رسول محمدحسنی
7421/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.