شاهپور کوهستانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به پتانسیل های باستان شناسی و کشاورزی در جنوب استان، تاسیس 2 رشته خاک شناسی و باستان شناسی در مقطع دکترا در این دانشگاه ضروری است.
وی بیان کرد: با توجه به رایزنی هایی که در این زمینه با دانشگاه میلان ایتالیا انجام گرفته است، این دانشگاه از همکاری با دانشگاه جیرفت در تاسیس این 2 رشته استقبال کرده و به زودی شاهد حضور مسئولانی از دانشگاه میلان در جیرفت خواهیم بود.
وی گفت: براین اساس با موافقت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجوز این 2 رشته در مقطع دکترا در همایش بین المللی باستان شناسی که آذر سال جاری در این دانشگاه برگزار می شود، صادر خواهد شد.
رئیس دانشگاه جیرفت عنوان کرد: همکاری مشترک این 2 دانشگاه در زمینه تاسیس این رشته ها باعث می شود تبادل اساتید و دانشجو بین این دانشگاه ها به خوبی شکل گیرد و 2 کشور بتوانند از پتانسیل ها و ظرفیت های موجود استفاده کنند.
دانشگاه جیرفت با زیربنای حدود 200 هزار متر مربع در حال حاضر بیش از چهار هزار دانشجو در 34 رشته و گرایش در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد دارد.
این دانشگاه دارای 75 عضو هیات علمی است.
شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار: رسول محمدحسنی
6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.