حسن قاضی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مطالعات 25 کیلومتر نقشه برداری و مطالعات تعیین حد بستر و حریم رودخانه شور جیرفت نیز به پایان رسیده است.
وی طول رودخانه های شهرستان جیرفت را یکهزار و 100 کیلومتر اعلام کرد و گفت: از این میزان 350 کیلومتر در زمینه امنیت ساکنان شهرستان مهمتر است که
80 کیلومتر خدمات نقشه برداری و مطالعات تعیین حدبستر، حریم و مرحله اول ساماندهی رودخانه های دلفارد و ملنتی پیشرفت 40 درصدی دارد و برای تکمیل این طرح به سه میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی تصریح کرد: 55 کیلومتر نشانه گذاری حد بستر رودخانه های شور و هلیل با پیشرفت فیزیکی 25 درصدی به چهار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح نیاز دارد.
مجری طرح مهندسی رودخانه های استان کرمان افزود: مطالعات 80 کیلومتر مرحله دوم ساماندهی رودخانه هلیل رود نیز انجام شده است که در این طرح 700 میلیون ریال به پیمانکار بدهی داریم.
وی گفت: اجرای ساماندهی 9 کیلومتر دیواره سازی و مهار سیلاب رودخانه های هلیل رود در محدوده شهر جیرفت پیشرفت 98 درصدی دارد که تحویل قطعی شده است و 42 میلیارد ریال در این طرح به پیمانکار بدهی داریم.
قاضی زاده بیان کرد: ساماندهی چهار کیلومتر دیواره سازی و مهار سیلاب رودخانه شور در محدوده شهر جیرفت نیز سال گذشته انجام شد و تکمیل ساماندهی 2 کیلومتر از رودخانه هلیل رود در محدوده سد تنظیمی جیرفت به 15 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که در سال جاری این مهم محقق می شود.
وی افزود: برای تکمیل 2 کیلومتر ساماندهی محدوده دوم پل هلیل (سرداران) 45 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که پیگیر جذب این اعتبار هستیم.
وی بیان کرد: برای تکمیل و ادامه ساماندهی 10 کیلومتر از محدوده شهر جیرفت تا محل تلاقی رودخانه های شور و هلیل 150 میلیارد ریال نیاز است.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
این شهرستان دارای سه رودخانه فصلی هلیل رود، شور و ملنتی می باشد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار: رسول محمدحسنی
7450/6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.