به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز سه شنبه در آیین گرامیداشت مقام معلم در مصلی امام علی (ع) کرمان افزود: در این دولت سعی شد توسعه متوازن تمامی مناطق استان را داشته باشیم و ردیف مستقل بودجه به میزان 100 میلیارد تومان برای جنوب استان در سال جاری تنظیم شد.
وی تصریح کرد: اتصال خط راه آهن جیرفت به راه آهن سراسری کشور با 50 میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال جاری تخصیص داده شده است.
استاندار کرمان گفت: 26 هزار میلیارد تومان تفاهمنامه سرمایه گذاری در استان کرمان در حال اجراست.
وی با بیان اینکه فضای خوبی پس از برجام در اقتصاد کشور بوجود آمد افزود: موفق شدیم سه میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی را در پروژه های استان کرمان جذب کنیم و صادرات استان در سال گذشته بیش از 50 درصد رشد نسبت به سال 92 داشته است.
رزم حسینی با اشاره به اینکه سال گذشته در استان کرمان 95 هزار دستگاه خودرو تولید شد اظهار کرد: 10 هزار و 500 نفر در خودروسازی بم مشغول به کار هستند.
وی بیان کرد: سه هزار و 472 مگاوات تولید برق در استان کرمان داریم و صادرکننده برق به استان های دیگر هستیم و در زمینه انرژی های نو در 2 ماه آینده بزرگترین نیروگاه خورشیدی را در ماهان افتتاح خواهیم کرد.
استاندار کرمان با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در جذب گردشگری و احیا و مرمت آثار تاریخی گفت: 21 اثر تاریخی و فرهنگی در این دولت در استان کرمان مرمت و بازسازی شده و در دولت یازدهم 95 هزار گردشگر خارجی به استان کرمان آمده اند.
وی افزود: سپرده های بانکی استان کرمان قبل از این دولت هفت هزار میلیارد تومان بود که در پایان سال گذشته این رقم به 32 هزار میلیارد تومان رسید.
رزم حسینی با اشاره به سخن وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که 'اگر روز اول از وضعیت درمان استان ابراز شرمندگی کردم، امروز افتخار می کنم که وضعیت بیمارستان ها و درمان استان کرمان نسبتا مطلوب است' گفت: استان کرمان رتبه برتر سلامت را در مجمع ملی سلامت کشور به دست آورد.
وی با گرامیداشت روز معلم افزود: سرمایه اجتماعی با دروغ نگفتن به وجود می آید و باید با مردم صادق باشیم و معلمان باید دانش آموزان را با صداقت و راستگویی تربیت کنند زیرا معلمان هستند که با آموزش راستگویی به دانش آموزان، سرمایه های اجتماعی را می سازند.
استاندار کرمان عنوان کرد: آموزش و پرورش مرکز تربیت نیروی انسانی است و نیروی متخصص و کارآمد سرمایه اجتماعی است و مشارکت، همدلی، پیشرفت و اعتماد توسط این سرمایه صورت می گیرد.
این آیین با حضور معاون حقوقی رئیس جمهوری، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، مدیران آموزش و پرورش، جمعی از مسئولان و معلمان در مصلی امام علی (ع) برگزار شد.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7420/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.