احمد حمزه روز سه شنبه در جریان بازدید از مرکز خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کرمان افزود: امروز در تمامی دنیا رسانه جزو تفکیک ناپذیر زندگی مردم شده و همانگونه که غذا و هوا برای مردم مهم است خبر هم به همان میزان ضرورت و اهمیت دارد.
وی خاطرنشان کرد: اگر ملت و کشوری بخواهد در عصر امروز بقای خود را تضمین کند ناگزیر به داشتن رسانه های خوب و پویایی است تا بتوانند بهنگام تصمیم های منطبق با واقعیات را برای پیشبرد کارها و تعالی جامعه اتخاذ کنند.
حمزه اظهار کرد: سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا )با برخورداری از نیروهای بانشاط و کارآمد تاکنون توانسته با یک مشی بی طرفانه اقدام به انعکاس واقعیات موجود جامعه کند که امیدواریم این روند و رویکرد قابل تحسین این رسانه ملی همچنان ادامه داشته باشد.
این نماینده مجلس تصریح کرد خبرگزاری جمهوری اسلامی باید فرصتها و تهدیدها را به موقع به مردم و مسئولان گوشزد کند و از آنجایی که کار خبر، کنکاش در زوایای پنهان جامعه است خبرنگاران حرفه ای این رسانه می توانند با دقت بالا کوچکترین تهدیدهای فراروی جامعه را شناسایی کنند.
حمزه گفت: مردم ارتباط راحتی با خبرنگاران دارند و از این رو به آسانی اخبار و اطلاعات مهم را برای اطلاع رسانی در اختیار آنها می گذارند که این خود می تواند برای رسانه ها یک فرصت مغتنم در دسترسی به داده های اطلاعاتی بیشتر باشد.
وی اضافه کرد: یک سیستم خبر رسانی به روز و حرفه ای بسیار بهتر از سیستم های امنیتی می تواند تهدیدهای فراروی جامعه را شناسایی و در اختیار مسئولان قرار دهد.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کرمان نیز در این دیدار گفت: هدف و سیاست کاری ایرنا، امید آفرینی در جامعه است و تلاش دارد تا با بیان اقدامات و فعالیتهای انجام شده و قابل ملموس در جامعه، روح یاس و نا امیدی که عمدا یا سهوا از سوی برخی افراد مطرح می شود را به امید تبدیل کند.
بهنام احمدی با بیان اینکه ایرنا به عنوان یک تکلیف و ماموریت سازمانی همزمان با بیان ظرفیتها و قابلیتهای منطقه به نارسایی ها و کمبودهای جامعه هم می پردازد و لذا پرداختن به بیان اقدامات و فعالیتهای امید آفرین بدین معنا نیست که ایرنا از نارسایی ها چشم پوشی کند.
وی ادامه داد: ایرنا با طرح و پیگیری یک نارسایی قصد دارد ضمن جلوگیری از تبدیل شدن یک نقیصه به تهدید ، آن را به یک فرصت در راستای اعتلای جامعه نبدیل کند .
براساس این گزارش نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان ضمن نشست خبری با خبرنگاران بخشهای مختلف ایرنا از نزدیک با نحوه خبرگیری و تنظیم و انتشار آن در این رسانه مرجع آشنا شد .
مشروح گفت و گوی نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان با خبرنگاران ایرنا در روزهای آتی منتشر خواهد شد.
خبرنگار: کمیل بهشتیان**انتشاردهنده: بهنام احمدی *
7429/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.